طرز تهیه کباب تابه ای راه راه خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کباب تابه ای راه راه

طرز تهیه کباب تابه ای راه راه , دستور پخت کباب تابه ای راه راه

کباب تابه ای راه راه یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متفاوتی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای راه راه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سماق۲ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، کره و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای راه راه

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای راه راه ابتدا گوشت مرغ را دو مرتبه چرخ می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یکی از پیازها را رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی اش به همراه نصف سماق به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت مایه کباب منسجم شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا پیاز باقیمانده را رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه باقیمانده سماق را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه بافت مواد منسجم شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت یک ساعت کاسه های حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب را با روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کباب گوشت و مایه کباب مرغ را به سه قسمت تقسیم می کنیم، سپس هر کدام را به صورت یکی در میان به صورت طولی درون تابه پهن کرده و به هم می چسبانیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت کباب سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و ترکیب کره و زعفران را با برس روی کباب می مالیم. در نهایت پس از اینکه دو سمت کباب سرخ شد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 11 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.