طرز تهیه حلوای اماراتی خوشمزه و مخصوص با مغزیجات

طرز تهیه حلوای اماراتی

طرز تهیه حلوای اماراتی , دستور پخت حلوای اماراتی

حلوای اماراتی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مخصوص کشور امارات است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای اماراتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای اماراتی
آب۳٫۵ لیوان
روغن مایع½ لیوان
آرد½ لیوان
گلاب½ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
شکر۱٫۵ لیوان
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
مغز گردو و بادام½ لیوان

طرز تهیه حلوای اماراتی

مرحله اول

برای تهیه حلوای اماراتی خوشمزه در ابتدای کار آرد و پودر کاکائو را با هم ترکیب می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه آب را به کاسه اضافه کرده و مواد با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد ترکیب شدند، کاسه را کنار می گذاریم. در ادامه شکر را به همراه روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر درون روغن حل شود، سپس مخلوط آرد و پودر کاکائو را به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را به صورت مداوم به مدت ۳۰ دقیقه ترکیب می کنیم تا بافت شان کمی غلیظ شود. پس از گذشت این زمان پودر هل، گلاب و زعفران دم کرده را به تابه اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم

پس از اضافه کردن ترکیب گلاب و زعفران باید مایه حلوا را به مدت ۱۵ دقیقه مخلوط کنیم تا کمی غلیظ شود، سپس کره را به تابه اضافه کنیم و مجددا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم تا حلوا جا بیفتد.

مرحله پنجم

در این مرحله ۵ دقیقه مانده به پایان پخت حلوا، مغز گردو و مغز بادام یا هر نوع مغزیجات دیگری که تمایل داریم را درون میکسر می ریزیم و میکس می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست درون حلوا پخش شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه حلوا به غلظت مناسب رسید، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با پشت قاشق چرب شده پخش می کنیم. در نهایت روی حلوا را با انواع مغزیجات درشت خرد شده تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 7 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.