طرز تهیه خورش شاه بلوط خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خورش شاه بلوط

طرز تهیه خورش شاه بلوط , دستور پخت خورش شاه بلوط

خورش شاه بلوط از خورش ها سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش شاه بلوط در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شاه بلوط۵۰۰ گرم
ران یا سینه مرغ۴ تکه
پیاز۱ عدد
آلو خورشتی۱۲ عدد
رب انار۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش شاه بلوط

مرحله اول

برای تهیه خورش شاه بلوط مجلسی ابتدا پوست شاه بلوط ها را جدا می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن داغ شد، تکه های مرغ را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در حین سرخ کردن گوشت مرغ زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه تکه های گوشت مرغ به صورت یکدست سرخ شدند، آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه شاه بلوط ها را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا آلو خورشتی را به همراه رب انار و ۱ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم، سپس مواد را مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، تکه های گوشت مرغ را به تابه بر می گردانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حرارت زیر تابه را کم می کنیم و درب آن را می گذاریم تا شاه بلوط ها و گوشت مرغ به طور کامل بپزند. پس از اینکه آب درون تابه تقریبا کشیده شد و سس باقیمانده غلیظ شد، طعم خورش را می چشیم.

مرحله ششم

در صورتی که طعم خورش بیش از حد ترش بود، شکر را اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش چند دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا جا بیفتد. در نهایت خورش را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 4 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.