طرز تهیه حلوا شیر و عسل خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه حلوا شیر و عسل

طرز تهیه حلوا شیر و عسل , دستور پخت حلوا شیر و عسل

حلوا شیر و عسل یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا شیر و عسل در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوا شیر و عسل
شیر۱٫۵ لیوان
گلاب½ لیوان
آرد۱ لیوان
شکر½ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع½ لیوان
پودر هل¼ قاشق مرباخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا شیر و عسل

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیر و عسل مجلسی در ابتدای کار شربت حلوا را درست می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب میریزیم و با هم ترکیب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله گلاب، پودر هل و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شربت خنک شود. توجه داشته باشید که شربت حلوا به هیچ وجه نباید بجوشد.

مرحله سوم

حالا آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار داده و آرد را به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی اش گرفته شود. در ادامه آرد را مجددا الک کرده و به تابه باز می گردانیم تا گلوله هایش جدا شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن مایع را به تابه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. توجه داشته باشید که در حین تفت دادن مواد، حرارت باید ملایم باشد تا آرد هیچ گونه تغییر رنگی نداشته باشد.

مرحله پنجم

پس از اینکه ترکیب آرد و روغن به طور کامل یکدست شدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و شربت را کم کم در چند مرحله به تابه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا بافت حلوا منسجم و یکدست شود.

مرحله ششم

پس از اینکه حلوا وسط تابه جمع شد، عسل را اضافه کرده و به خورد حلوا می دهیم. در نهایت حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به سلیقه خود با موادی مانند خلال پسته و گل سرخ خشک شده تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 27 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.