طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی

طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی , دستور پخت پیتزا گوجه فرنگی

پیتزا گوجه فرنگی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱ فنجان
روغن۱ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
آردبه مقدار کافی
گوجه فرنگی۴ عدد
آویشن۱ قاشق غذاخوری
پنیر چداربه مقدار دلخواه

طرز تهیه پیتزا گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه پیتزای گوجه فرنگی ابتدا خمیر مایه فوری را به همراه شیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم خمیر مایه عمل بیاید، سپس روغن را به همراه تخم مرغ، شکر و نمک به مواد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس آرد را کم کم اضافه کرده و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم که دارای کمی چسبندگی باشد جمع شود. در ادامه کاسه خمیر را با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله سوم

حالا خمیر را روی سطح کار ۱۰ دقیقه ورز می دهیم، سپس درون کاسه قرار می دهیم و روی آنرا می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر در دمای محیط استراحت کند تا حجمش تقریبا دو برابر شود، برای حجم گرفتن خمیر حدود یک ساعت زمان نیاز است.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر حجم گرفت، آنرا به سطح کار منتقل کرده و کمی روز می دهیم، سپس درون سینی فر به صورت یکدست با دست یا وردنه پهن می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم، سپس به ترتیب روی خمیر پیتزا می چینیم. در ادامه آویشن را به صورت پخش روی گوجه فرنگی ها می پاشیم، سپس پنیر چدار را روی مواد پیتزا می ریزیم.

مرحله ششم

پس از اینکه فر گرم شد، پیتزا را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طور کامل بپزد، سپس گریل را روشن می کنیم تا پنیر خوشرنگ شود. در نهایت پیتزا را از فر خارج کرده و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 6 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.