طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت مجلسی برای پیش غذا

طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت

طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت طرز تهیه کوکو سیب زمینی با باگت مدل کوکو سبزی فانتزی

کوکو سبزی با نان باگت یکی از انواع فینگرفودهای ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی کوکو۵۰۰ گرم
تخم مرغ۴ تا ۵ عدد
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
زرشکبه مقدار کافی
مغز گردوبه مقدار کافی
سیر۳ حبه
نان باگتبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی با نان باگت خوشمزه ابتدای کار سبزی کوکو (تره، شوید، پیازچه، شنبلیله) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه سبزی کوکو را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سبزی کوکو را به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه سبزی کوکو را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب سبزی تبخیر شود.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع به سبزی اضافه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبزی سرخ شود، سپس کنار می گذاریم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه سیر رنده شده را به همراه آرد، سبزی کوکو، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری زرشک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی زرشک آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم زرشک به مدت ۵ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه مغز گردو را با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا زرشک را آبکشی می کنیم، سپس به همراه مغز گردو درون مایه کوکو سبزی می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه نان باگت را به صورت حلقه ای به عرض ۲ سانتی متر برش می زنیم و خمیر درون آن را خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم. در ادامه نان های باگت را درون تابه قرار می دهیم، سپس با کمک قاشق مقداری از مایه کوکو سبزی درون نان ها می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم کوکو سبزی و نان باگت کاملا سرخ شده و کوکو سبزی مغز پخت شود. در ادامه زمانی که یک ظرف کوکو سبزی سرخ شد، آن را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن نیز کاملا سرخ و مغز پخت شود.

مرحله نهم

در نهایت کوکو ها را از تابه خارج می کنیم، سپس با استفاده از دستمال حوله ای روغن اضافی شان را می گیریم. در آخر کوکوها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپسبه صورت دلخواه تزیین کرده و سرو  می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 7 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.