طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک خوشمزه و مجسلی

طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک

طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک در فر برای دو نفر نحوه پخت روش پخت

کوکو یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که با ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ تهیه می شود. یکی از معروفترین کوکوها، کوکو سبزی است. کوکو سبزی معمولا از ترکیب سبزی کوکو تازه و تخم مرغ بدست می آید. اما گاهی سبزی تازه در دسترس نیست. از این رو، در این دستور طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک تهیه می شود. سبزی کوکو شامل مخلوط جعفری و پیازچه و شوید و ریحان و مرزه است که در مورد سبزی خشک نیز از همین ترکیب همین سبزی ها تهیه می شود. این کوکو طعم خوبی دارد و تفاوتی در طعم آن با سبزی تازه وجود ندارد. در کوکو سبزی های مجلسی از زرشک و گردو نیز استفاده می شود که طعم خوشایندی ایجاد می کند.

مواد لازم برای ۳ نفر
سبزی خشک۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ قاشق غذا خوری
پودر گردو۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زرد چوبه و پودر گل محمدیبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم

دستور پخت کوکو سبزی با سبزی خشک

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک ابتدا باید توجه داشته باشید که سبزی خشک کوکو شامل مخلوط جعفری و پیازچه و شوید و ریحان و مرزه است. در ابتدای کار یک کاسه بر می داریم. سبزی خشک را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس روی آن را آب جوش می ریزیم و یک ساعت استراحت می دهیم تا سبزی ها خیس بخورد و نرم شود. وقتی سبزی ها به قدر کافی خیس خورد، در یک آبکش ریز می ریزیم تا آب آن خارج شود. سپس سبزی ها را با دست فشرده می کنیم تا آب اضافه کامل خارج شود.

مرحله سوم

درون یک کاسه تخم مرغ ها را می شکنیم. سپس با چنگال کمی مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود. سپس نمک و فلفل و زرد چوبه و پودر گل محمدی را اضافه می کنیم و با چنگال مجددا خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

سبزی ها را اضافه کرده و با آرد و پودر گردو مخلوط می کنیم. سپس کمی بیشتر هم می زنیم تا یکدست شود. یک ماهی تابه بر می داریم و درون آن کمی روغن می ریزیم. روغن را درون تابه می چرخانیم تا کامل سطح ماهی تابه را چرب کند.

مرحله پنجم

سپس روی حرارت قرار می دهیم تا روغن گرم شود. سپس مایه کوکو را درون ماهی تابه می ریزیم. درب تابه را می بندیم و می گذاریم با حرارت ملایم خودش را بگیرد. سپس با کفگیر به صورت مثلثی برش می زنیم و برش ها را جدا گانه بر می گردانیم.

مرحله ششم

تا طرف دیگر کوکو نیز پخته و برشته شود. کوکو ها را از ماهی تابه خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می چینیم. کوکو ها را می توان با نان یا در کنار برنج سرو نمود. برای تزیین از گردو های درشت و نصفه و زرشک سرخ شده و ماست چکیده می توان استفاده نمود.

نکات پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 25 اسفند 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه حلوای لبو خوشمزه یک دسر مجلسی برای شب یلدا

طرز تهیه حلوای لبو خوشمزه یک دسر مجلسی برای شب یلدا

طرز تهیه حلوای لبو حلوای لبو یکی از انواع حلواهای خوشمزه ایرانی است که معمولا برای شب یلدا بلندترین شب سال تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی …

طرز تهیه بورک سیب زمینی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک سیب زمینی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک سیب زمینی بورک سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی …

طرز تهیه کویی تره خوشمزه و ساده به روش گیلانی

طرز تهیه کویی تره خوشمزه و ساده به روش گیلانی

طرز تهیه کویی تره کویی تره یکی از انواع غذاهای اصیل و خوشمزه رشتی است که با دستورها و مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.