طرز تهیه سوپ زعفران خوشمزه ساده به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ زعفران

طرز تهیه سوپ زعفران طرز تهیه سوپ زعفرانی مجلسی سوپ زعفرانی رستورانی سوپ زعفرانی تبریز

سوپ زعفران یکی از انواع سوپ های ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ زعفران در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کره۳۰ گرم
پیاز۱ عدد
جو پرک۱ پیمانه
هویج۲ عدد
زعفران دم کرده½ فنجان
شیر۱ پیمانه
استاک مرغ۳ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ زعفران

مرحله اول

برای تهیه سوپ زعفران خوشمزه ابتدای کار هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را به قابلمه اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را درون قابلمه می ریزیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس هویج را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را کمی تفت می دهیم، سپس جو پرک را می شوییم و درون قابلمه می ریزیم , به تفت دادن ادامه می دهیم. در ادامه سوپ استاک مرغ را به آن اضافه می کنیم، سپس مواد را مخلوط می کنیم و زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سوپ را مخلوط می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم سوپ به مدت ۲ تا ۳ ساعت جوش بزند تا غلیظ شود و جا بیفتد. پس از گذشت این زمان نمک و فلفل سوپ را اندازه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شیر را آرام آرام به سوپ زعفران اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم تا شیر با دیگر مواد ترکیب شود. در ادامه مجددا درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم سوپ جوش بزند تا به غلظت مورد نظرمان برسد.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که سوپ کاملا جا افتاد بسته به سلیقه به آن مقداری قارچ تفت داده شده اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 1 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.