طرز تهیه گلت سیب خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه گلت سیب

طرز تهیه گلت سیب , دستور پخت گلت سیب دارچین

گلت سیب یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گلت سیب در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم گلت سیب
خمیر هزار لا۱ بسته
سیب۲ عدد
پودر دارچینبه مقدار کافی
شکربه مقدار کافی
مواد لازم کرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
شیر سرد۱ لیوان
کره۱ قاشق مربا خوری
وانیل⅛ قاشق چایخوری
آرد۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه گلت سیب

مرحله اول

برای تهیه گلت سیب خوشمزه ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را درون مخلوط شیر می ریزیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا آرد درون شیر حل شود و گلوله گلوله نشود. در ادامه مخلوط شیر را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مدام هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مخلوط شیر به غلظت مطلوب رسید، کره را به آن اضافه می کنیم و به هم زدن اضافه می کنیم تا کره درون مخلوط شیر حل شود. در ادامه زمانی که مخلوط شیر به غلظت فرنی رسید به آن وانیل اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کرم را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه سیب را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس آنرا به صورت حلقه ای برش می زنیم و مغز سیب را به کمک چاقو جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر دارچین را به همراه شکر درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و برش های سیب را به مخلوط دارچین و شکر آغشته می کنیم. در ادامه خمیر هزار لا را به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا حلقه های سیب را روی خمیر قرار می دهیم و مقداری از کرم روی سیب ها می ریزیم. در ادامه روی سیب را مجددا خمیر هزار لا به قطر نیم سانتی متر قرار می دهیم و برس را به آب آغشته می کنیم، سپس اطراف خمیر می مالیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اطراف خمیر را با چنگال به هم می چسبانیم و فیکس می کنیم تا هوای اضافی بین دو خمیر گرفته شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس گلت های سیب را روی سینی فر قرار می دهیم. در ادامه روی گلت ها را مقداری شکر می پاشیم و با چاقو به شکل دلخواه شکاف ایجاد می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم گلت ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان گلت های سیب را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 30 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.