طرز تهیه قرمزه نخودچی خوشمزه و ساده به روش اصفهانی

طرز تهیه قرمزه نخودچی

طرز تهیه قرمزه نخودچی طرز تهیه قرمزه برنجی علت وا رفتن قرمزه نخودچی قرمزه نخودچی اصفهان قرمزه برنجی اصفهان

قرمزه نخودچی یکی از انواع کوفته های ساده و خوشمزه شهر اصفهان است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرمزه نخودچی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
آرد نخودچی۵ قاشق غذاخوری
نعناع خشک۲ قاشق مربا خوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب۴ پیمانه
پیاز متوسط۲ عدد
پوره گوجه فرنگی½ لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر دارچین (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه قرمزه نخودچی

مرحله اول

برای تهیه قرمزه نخودچی خوشمزه ابتدای کار چربی گوشت گوسفندی را کاملا جدا می کنیم. در ادامه گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و درون چرخ گوشت می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پیاز رنده شده را درون صافی قرار می دهیم تا آب اضافی اش گرفته شود. در ادامه پیاز را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد نخود چی را به همراه نمک، نعنا خشک، زردچوبه و فلفل سیاه درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا گوشت منسجم شده و به دست نچسبد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید بافت گوشت پس از ورز دادن باید به شکلی باشد که به دست نچسبد، در غیر این صورت مقداری آب اضافی کنید، سپس مجددا به ورز دادن ادامه دهید تا گوشت منسجم شده و دیگر به دست نچسبد.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان مایه گوشت را از یخچال خارج می کنیم، سپس مقداری از آن بر می داریم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه گوشت را در دست گرد می کنیم، سپس کنار می گذاریم و به ترتیب تمام مایه گوشت را به همین ترتیب گرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن داغ شود. در ادامه گوشت های قلقلی را درون تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت های قلقلی به طور کامل سرخ شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله گوشت های قلقلی را از تابه خارج می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم و به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و درون غذاساز می ریزیم تا کاملا پوره شود.

مرحله نهم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرات ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس پوره گوجه فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی درون تابه ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا رب سرخ شده و بوی خامی آن به طور کامل از بین برود.

مرحله یازدهم

حالا نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به سس اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه های از بین برود. در ادامه آب را درون سس اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا سس جوش بیاد.

مرحله دوازدهم

در این مرحله زمانی که سس جوش آمد گوشت های قلقلی را درون سس قرار می دهیم، سپس پس از ۲ دقیقه جوش زدن حرارت را ملایم می کنیم و درب تابه را می بندیم. در ادامه اجازه می دهیم به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه کوفته ها جا بیفتند.

مرحله سیزدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان به به سلیقه خود مقداری نعنا خشک و پودر دارچین درون سس می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و از روی حرارت بر می داریم. در آخر قرمزه نخودچی را به همراه نان سنگک و سبزی خوردن سرو کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 22 دی 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوزلاک مانتی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوزلاک مانتی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوزلاک مانتی کوزلاک مانتی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که با رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه شله زرد خوشمزه و مجلسی به روش نذری تهرانی + فوت و فن‌های طلایی

طرز تهیه شله زرد خوشمزه و مجلسی به روش نذری تهرانی + فوت و فن‌های طلایی

طرز تهیه شله زرد شله زرد یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که به عنوان دسر هم شناخته می شود، البته امروزه بیشتر به عنوان پیش غذا تهیه می شود. …

طرز تهیه بافرا پیتا غذای ساده و بسیار خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه بافرا پیتا غذای ساده و بسیار خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه بافرا پیتا بافرا پیتا یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.