طرز تهیه پیتزا سیخی خوشمزه و ساده به صورت فوری

طرز تهیه پیتزا سیخی

طرز تهیه پیتزا سیخی , دستور پخت پیتزا سیخی , پیتزا چوبی

پیتزا فوری یکی از انواع غذاهای ساده و ابداعی نوین است که بر روی سیخ های چوبی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا سیخی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۱ بسته
سوسیس۲ عدد
ذرت پخته۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
سیخ چوبیبه تعداد کافی

طرز تهیه پیتزا سیخی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا سیخی خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در همین حین ۱ قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری زردچوبه به آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، پاستا را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم حدود ۵ تا ۷ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا نرم شود. پس از اینکه پاستا به خوبی نرم شد، آنرا آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

پس از اینکه آب اضافی پاستاها کشیده شد، آنها را به ترتیب درون سیخ های چوبی فرو می کنیم. در ادامه پس از اینکه تمام پاستا را به سیخ کشیدیم، مقداری سس کچاپ روی پاستاها می ریزیم و به صورت یکدست روی آنها می مالیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را با کمی روغن مایع به طور کامل چرب کرده و سیخ های پاستا را با کمی فاصله درون سینی می چینیم.

مرحله پنجم

حالا روی پاستاهای سیخ شده را با پنیر پیتزا به طور کامل می پوشانیم، سپس سوسیس ها را به صورت دلخواه خرد می کنیم و روی پاستا ها می چینیم. در ادامه برای تزیین پیتزاها مقداری ذرت پخته شده هم روی آنها می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله پس از اینکه فر به طور کامل گرم شد، سینی را به مدت ۱۰ دقیقه درون فر قرار داده تا پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شود. در نهایت برای طلایی شدن روی پیتزاها گریل را روشن می کنیم، سپس سیخ ها را در ظرف مورد نظرمان چیده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.