طرز تهیه خورش قلیه پسته خوشمزه و مخصوص درباری

طرز تهیه خورش قلیه پسته

طرز تهیه خورش قلیه پسته , دستور پخت خورشت قلیه پسته

خورش قلیه پسته یکی از انواع خورش های خوشمزه و گران قیمت ایرانی است که امروزه با رسپی ها متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قلیه پسته در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مغز پسته یا خلال پسته۱ لیوان
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
آب۲ لیوان
پیاز۱ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
آبغورهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قلیه پسته

مرحله اول

برای تهیه خورش قلیه پسته خوشمزه ابتدا پوست اولیه و ثانویه پسته را جدا می کنیم، سپس درون آسیاب می ریزیم و پوره می کنیم یا می توانیم از خلال پسته استفاده کنیم، سپس خلال پسته را همانند پسته آسیاب کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا بلافاصله پیاز رنده شده را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

مرحله چهارم

در این مرحله زردچوبه را به گوشت اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود. در ادامه پسته آسیاب شده را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا آب را درون قابلمه حاوی مخلوط گوشت و پسته اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم و اجازه می دهیم خورش جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت را ملایم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزد.

مرحله ششم

در این مرحله پس از گذشت این مدت، زمانی که خورش قلیه پسته روغن انداخت و گوشت به طور کامل پخته شد، به دلیل شیرین بودن پسته به مقدار دلخواه نمک به همراه آبغوره درون خورش می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم خورش به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند. در ادامه پس از این زمان خورش قلیه پسته را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 18 دی 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کباب سرداشی خوشمزه به روش رستورانی همدان

طرز تهیه کباب سرداشی خوشمزه به روش رستورانی همدان

طرز تهیه کباب سرداشی کباب سرداشی یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر همدان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه به پلو خوشمزه و مجلسی به روش سنتی قزوینی

طرز تهیه به پلو خوشمزه و مجلسی به روش سنتی قزوینی

طرز تهیه به پلو به پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه …

طرز تهیه کاسرول ماکارونی یا آوف لاوف غذای خوشمزه آلمانی

طرز تهیه کاسرول ماکارونی یا آوف لاوف غذای خوشمزه آلمانی

طرز تهیه کاسرول ماکارونی تنوع غذا های عجیب و غریب در آلمان، کشوری که به پیشرفت صنعتی معروف است، می ‌تواند برای هر کسی جالب باشد. مردم این کشور عادت دارند در …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.