طرز تهیه خوراک سوسیس هندی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خوراک سوسیس هندی

ساندویچ خوراک سوسیس هندی , طرز تهیه خوراک سوسیس هندی

خوراک سوسیس هندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده کشور هند است که مانند دیگر غذاهای این کشور با ادویه فراوان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک سوسیس هندی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد
سوسیس۴۰۰ گرم
پیاز بزرگ۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم سس
رب گوجه فرنگی۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه½ قاشق غذاخوری
آب½ پیمانه

طرز تهیه خوراک سوسیس هندی

مرحله اول

برای تهیه خوراک سوسیس خوشمزه ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم روغن مایع داغ شود، سپس سیب زمینی های نگینی را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شوند. در همین حین کاور سوسیس را جدا می کنیم، سپس به اندازه دلخواه خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی های سرخ شده را از تابه خارج می کنیم، سپس سوسیس های خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند. توجه داشته باشید سوسیس ها کاملا سرخ نشوند.

مرحله چهارم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد  می کنیم. در ادامه سوسیس های خرد شده را از تابه خارج می کنیم، سپس پیاز ها را درون همان تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن پیاز ادامه می دهیم تا سبک و طلایی شود، سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را درون تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که رب گوجه فرنگی سرخ شد و رنگ باز کرد، سوسیس و سیب زمینی سرخ شده را به آن اضافه می کنیم. در همین حین برای تهیه سس خوراک درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع اضافه می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله رب را تفت می دهیم تا سرخ شده، سپس رنگ آن باز شود. در ادامه آب لیمو ترش تازه را به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و آب را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم جوش بیاید.

مرحله هشتم

حالا سس را درون تابه حاوی خوراک سوسیس می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا سس به خورد سوسیس و سیب زمینی برود. پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت مخلوط سوسیس را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه گوجه فرنگی، خیار شور، کاهو، نوشابه و نان باگت سرو می کنیم. این خوراک شباهت زیاد به سوسیس سیب زمینی ایرانی دارد. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 15 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.