طرز تهیه یتیمچه کدو سبز خوشمزه و ساده با کالری پایین

طرز تهیه یتیمچه کدو

طرز تهیه یتیمچه تهرانی طرز تهیه یتیمچه کدو با سیب زمینی طرز تهیه یتیمچه کدو شیرازی طرز تهیه یتیمچه با کدو و بادمجان و سیب زمینی طرز تهیه یتیمچه کدو با مرغ طرز تهیه یتیمچه اصفهانی کالری یتیمچه کدو

یتیمچه کدو سبز از غذاهای قدیمی ایرانی محسوب می شود که به دلیل کالری پایین برای رژیم های لاغری مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه طرز تهیه یتیمچه کدو با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۱ کیلو گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
گوجه فرنگی۳۰۰ گرم
سیر۳ حبه
زردچوبه و نمکهر کدام ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز و پودر شنبلیلههر کدام ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه یتیمچه کدو

مرحله اول

برای تهیه یتیمچه کدو خوشمزه ابتدا کدو سبز را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را به طور کامل جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا گوجه فرنگی را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله بلافاصله پیاز را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه زردچوبه، نمک، فلفل قرمز و پودر شنبلیله را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شد.

مرحله چهارم

در این مرحله حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیر به تابه حاوی پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله پنجم

حالا کدو سبز خرد شده را درون تابه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درب تابه را می بندیم تا کدو ها سرخ شود. توجه داشته باشید هر ۲ دقیقه یک بار درب تابه را بر دارید و کدو ها را مخلوط کنید تا ته نگیرد.

مرحله ششم

در این مرحله زمانی که کدو ها کاملا پخته شدند، گوجه فرنگی های خرد شده را به مخلوط کدو سبز اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و اجازه می دهیم روی حرارت بماند تا آب گوجه فرنگی کاملا کشیده شود.

مرحله هفتم

در نهایت زمانی که آب گوجه فرنگی تبخیر شد، حرارت را خاموش می کنیم، سپس یتیمچه کدو سبز را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و روی آن را به دلخواه با لیمو ترش یا جعفری تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.