طرز تهیه یتیمچه تبریزی خوشمزه با سیب زمینی و گوشت

طرز تهیه یتیمچه تبریزی

یتیمچه تبریزی , طرز تهیه یتیمچه تبریزی , دستور پخت یتیمچه تبریزی

طرز تهیه یتیمچه تبریزی یا آذربایجانی بسیار ساده است. این غذا با مواد اولیه ‌ای بسیار ساده و دم ‌دست تهیه می ‌شود که طعم و مزه ‌ای فوق ‌العاده را به وجود می ‌آورند. این غذای محلی را در بسیاری از نقاط با تغییرات اندکی درست می ‌کنند، اما مواد اولیه همه‌ آن‌ ها یکی است. طرز تهیه‌ یتیمچه تبریزی و مواد اولیه‌ آن به میرزاقاسمی بسیار شبیه است و جزو غذاهایی است که با بادمجان درست می‌ شوند. با این‌ همه، غذایی کاملاً متفاوت با طعمی دلچسب محسوب می ‌شود. همین‌ طور این غذا می‌ تواند برای کسانی‌ که به غذاهای گیاهی علاقه دارند، نیز مناسب باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یتیمچه تبریزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم یتیمچه تبریزی
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
جعفری خرد شدهبه مقدار لازم
پیاز رنده شده متوسط۱ عدد
نمک و فلفلبه میزان لازم
بادمجان متوسط۲ عدد
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
گوجه فرنگی متوسط۲ عدد
فلفل دلمه ای۲ برش
فلفل سبز تند۳ عدد
سیر درشت۴ حبه
آب جوشنصف لیوان
رب گوجه فرنگی۲ قاشق سوپ خوری
دارچین۱ قاشق چای خوری
زردچوبه۱ قاشق مربا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه یتیمچه تبریزی

مرحله اول

برای تهیه یتیمچه خوشمزه و مخصوص به روش تبریزی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را با رنده ریز رنده می کنیم و آب آن را می گیریم. جعفری، نمک و کمی فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و با هم ورز می دهیم تا مخلوط شود وکنار می‌ گذاریم. در این غذا اندازه ها خیلی مهم است. اگر نازک باشد له می‌ شود و اگر کلفت باشد نمی پزد. پیاز بزرگ را شسته و پوست می کنیم.

مرحله سوم

سپس آن را حلقه ایی برش می ‌زنیم. سپس بادمجان ‌ها، سیب زمینی،گوجه و فلفل دلمه ای و فلفل سبز را حلقه ای برش می ‌زنیم. سیر را ریز خرد می کنیم. حالا نوبت چیدن مواد می ‌رسد. کف تابه را مقداری روغن می ‌ریزیم.

مرحله چهارم

بعد پیازها را به صورت یکدست کف تابه می ‌چینیم. در ادامه بادمجان ها و بعد سیب زمینی و بعد گوجه فرنگی ها را می ‌چینیم. آخرین چیزی که اضافه می ‌کنیم گوشت چرخ کرده است که مثل کتلت در کف دست گرد می‌کنیم.

مرحله پنجم

سپس با دست خوب آنها را باز می‌ کنیم. در ادامه پس از اینکه گوشت را چیدیم نوبت مواد طعم دهنده است، برای این منظور فلفل دلمه ای، فلفل تند و سیر را اضافه می ‌کنیم. برای سس هم رب گوجه را درون روغن کاملا سرخ می ‌کنیم.

مرحله ششم

رب گوجه فرنگی را تا حدی تفت می دهیم که رنگش باز شود، بعد به آن زردچوبه را اضافه می‌ کنیم، دارچین هم اضافه کرده که عطر فوق ‌العاده ایی به غذا می ‌دهد و بلافاصله سه لیوان آب جوش را به سس اضافه می ‌کنیم.

مرحله هفتم

سس را از کناره ها به روی مواد می ‌ریزیم تا چیدمان بهم نخورد. نصف لیوان آب جوش هم اضافه کرده و درب تابه را می بندیم و ۴۵ دقیقه زمان می دهیم تا بپزد. سپس از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 9 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پاستا با سس پنیر خوشمزه به روش فست فودی

طرز تهیه پاستا با سس پنیر خوشمزه به روش فست فودی

طرز تهیه پاستا با سس پنیر پاستا با سس پنیر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ عدس فرانسوی سوپ عدس فرانسوی یکی از انواع سوپ های خوشمزه و پر طرفدار کشور فرانسه است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه مرغ با سس گردو خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه مرغ با سس گردو خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه مرغ با سس گردو مرغ با سس گردو یکی از انواع غذاهای مجلسی و خوشمزه شمالی است که معمولا برای مجالس تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.