طرز تهیه شامی ترش با مرغ خوشمزه و ساده به روش گیلانی

طرز تهیه شامی ترش با مرغ

شامی ترش با مرغ , طرز تهیه شامی ترش با مرغ , دستور پخت شامی ترش با مرغ

شامی ترش با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار استان گیلان است که با دستوالعمل های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی ترش با مرغ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
پودر سماق۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا½ قاشق چایخوری
هویج۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب زرشک یا رب انار ترش۲ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی ترش با مرغ

مرحله اول

برای تهیه شامی ترش  خوشمزه و ساده با مرغ ابتدا سینه مرغ را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس به مرغ چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پاپریکا را به مرغ چرخ شده اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون آن می ریزیم. در ادامه مقداری از مایه شامی را بر می داریم و در دست فرم می دهیم، سپس درون تابه قرار می دهیم تا سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا تمام مایه شامی را به همین شکل درست می کنیم و درون تابه سرخ کرده و  کنار می گذاریم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم، زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد؛ نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه از بین برود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه رب زرشک به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شود. در ادامه مقداری آب جوش به رب اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را به کمک پوست کن جدا می کنیم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس هویج را درون سس شامی اضافه می کنیم و پس از ۱۵ دقیقه شامی ها را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت سماق را به شامی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا جا بیوفتد. در آخر این شامی خوشمزه را به همراه برنج زعفرانی و سالاد سرو کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.