طرز تهیه کشک و بادمجان دامغانی خوشمزه با گوجه فرنگی

طرز تهیه کشک و بادمجان دامغانی

کشک و بادمجان دامغانی , طرز تهیه کشک و بادمجان دامغانی , دستور پخت کشک و بادمجان دامغانی

کشک و بادمجان دامغانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده شهر دامغان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک و بادمجان دامغانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۴ حبه
کشک۱ لیوان
نعناع خشک۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کشک و بادمجان دامغانی

مرحله اول

برای تهیه کشک و بادمجان خوشمزه به روش دامغانی ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، سیر را داخل قابلمه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطرش خارج شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله نعناع خشک را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس بادمجان ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه بادمجان های خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه بادمجان ها کاملا نرم شدند، گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه کشک را با دو لیوان آب رقیق می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا حرارت زیر قابلمه را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم غذا به مدت یک ساعت با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه غذا به غلظت مورد نظرمان رسید، در صورت تمایل مقداری نان خشک خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت غذا را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس در ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم. نکته دیگر در مورد کشک و بادمجان دامغانی این است که در تهیه این غذا می توانیم نسبت به ذائقه خود از شیره انگور نیز استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.