طرز تهیه پنکیک گوشت چرخ کرده خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه پنکیک گوشت

پنکیک گوشت , طرز تهیه پنکیک گوشت , دستور پخت پنکیک گوشت

پنکیک گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک گوشت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک گوشت
سیب زمینی۲ عدد
شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
نمکیک سوم قاشق چایخوری
سیر۱ حبه
آرد۶ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی
جعفری خشک۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای مایه گوشتی
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم

طرز تهیه پنکیک گوشت

مرحله اول

برای تهیه پنکیک گوشت ابتدا سیب زمینی را رنده می کنیم، سپس آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه سیب زمینی رنده شده را به همراه شیر، تخم مرغ، نمک، جعفری خشک و مقداری فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در داین مرحله سیر را رنده می کنیم به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس با کمی روغن تابه را چرب می کنیم.

مرحله سوم

حالا با ملاقه کمی از مایه پنکیک داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم یک سمت پنکیک به خوبی سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگر پنکیک نیز سرخ شده و طلایی شود. به همین صورت تمام پنکیک ها را آماده می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پنیک ها آماده شدند، گوشت چرخ کرده را با تخم مرغ ترکیب می کنیم، سپس مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک لایه نازک از ترکیب گوشت چرخ کرده روی یک سمت پنکیک ها می مالیم و سمتی که مخلوط گوشت چرخ کرده را مالیده ایم، درون تابه قرار می دهیم تا گوشت به خوبی سرخ شود، سپس پنکیک را بر می گردانیم.

مرحله ششم

در این مرحله کمی پنیر پیتزا روی سمت گوشتی پنکیک می ریزیم و آنرا رول می کنیم. در ادامه پنکیک را کمی تفت می دهیم تا پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شود. به همین ترتیب تمام پنکیک ها را آماده می کنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 14 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.