طرز تهیه سالاد چوپان خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه سالاد چوپان

سالاد چوپان , طرز تهیه سالاد چوپان , دستور تهیه سالاد چوپان ترکیه ای

سالاد چوپان یکی از انواع سالادهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد چوپان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۳ عدد
خیار۴ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سماق½ قاشق چایخوری
دانه انار۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد چوپان

مرحله اول

برای تهیه سالاد چوپان به روش ترکیه ای ابتدا خیار را پوست می گیریم و به صورت ریز مانند سالاد شیرازی خرد می کنیم. در ادامه پیاز را پوست گرفته و به همراه گوجه فرنگی به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله خیار را به همراه گوجه فرنگی و پیاز خرد شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه قسمت های اضافی فلفل دلمه ای را خارج کرده، سپس به صورت نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

به جای استفاده از فلفل دلمه ای می توانیم از فلفل شیرین رنگی نیز استفاده کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به مواد درون کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

برای تهیه سس سالاد، روغن زیتون را به همراه سماق و آب لیمو ترش داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه خود را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

مواد سس را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس به کاسه سالاد اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا سس به تمام قسمت های سالاد برسد. در نهایت دانه های انار را روی سالاد ریخته و سرو می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که این سالاد با مواد متنوعی سرو می شود. در صورت تمایل می توانیم به جای استفاده از انار، از پنیر خرد شده یا سس انار نیز استفاده کنیم که نسبت به ذائقه خود می توانیم یکی از مواد را انتخاب کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 8 آبان 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه حلوای به خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شمالی

طرز تهیه حلوای به خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شمالی

طرز تهیه حلوای به حلوای به یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه کباب فلفلی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی مشهدی

طرز تهیه کباب فلفلی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی مشهدی

طرز تهیه کباب فلفلی کباب فلفلی یکی از انواع کباب های ساده و خانگی ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این کباب خوشمزه یکی از کباب های …

طرز تهیه مرغ زیر پلو خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ زیر پلو خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ زیر پلو مرغ زیر پلو یکی از انواع غذاهای مجلسی ایرانی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.