طرز تهیه کباب گوشت و بادمجان خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه کباب گوشت و بادمجان

کباب گوشت و بادمجان , طرز تهیه کباب گوشت و بادمجان , دستور پخت کباب گوشت و بادمجان حلقه ای

کباب گوشت و بادمجان یکی از انواع کباب های خوشمزه و معروف کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب گوشت و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد
گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب گوشت و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کباب گوشت و بادمجان ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی اش به طور کامل گرفته شود. در ادامه پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه مایه کباب را به مدت ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا حالتی کشدار و چسبناک پیدا کند.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب آماده شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. در ادامه بادمجان ها را به صورت تکه های یک تا دو سانتی متری برش می زنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا طعم تلخی بادمجان گرفته شود. پس از گذشت یک ساعت کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجان ها را نیز آبکشی می کنیم و کمی فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود. در ادامه یک تکه بادمجان را به سیخ می کشیم، سپس به اندازه یک گردو از مایه کباب بر می داریم و پشت بادمجان به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

به همین صورت تمام مایه کباب و بادمجان ها را به سیخ می کشیم، سپس منقل ذغال را به صورت یکدست روشن می کنیم. در ادامه سیخ ها را روی منقل می چینیم و اجازه می دهیم کباب ها به صورت یکدست بپزند.

مرحله هفتم

هر چند لحظه یک بار سیخ ها را می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزند. در کنار کباب ها می توانیم مقداری گوجه فرنگی و فلفل نیز کباب کنیم. در پایان کباب گوشت و بادمجان را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 10 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.