طرز تهیه کباب درباری خوشمزه و مخصوص با گوشت و مرغ

طرز تهیه کباب درباری

کباب درباری , طرز تهیه کباب درباری , دستور پخت کباب درباری

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب درباری یکی از انواع کباب های غیر کوبیده است که بسیار مجلسی و زیبا طبخ می شود و طعم فوق العاد های دارد. از مرغ و گوشت به صورت نواری و رول شده برای این کباب استفاده می شود. تاریخچه این کباب به دربار ناصرالدین شاه قاجار بر می گردد. این کباب زیبا و خوشمزه را می توان در مهمانی های خاص تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب درباری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب پیاز۲ عدد
راسته گوسفند۴۰۰ گرم
سینه مرغ۴۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب درباری

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه به روش درباری در ابتدای کار، راسته ها و سینه مرغ را به صورت نواری به اندازه دو انگشت به صورت یکدست برش می دهیم. در ادامه تکه های گوشت و مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. حالا آب پیاز را با صافی گرفته و به گوشت ها اضافه می کنیم. در ادامه نمک و فلفل سیاه و زعفران به آن زده و با دست ترکیب می کنیم تا مزه دار شوند.

مرحله سوم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون یا بشقاب می پوشانیم و به مدت حداقل ۲ساعت اجازه می دهیم تا گوشت ها استراحت کند و به خوبی طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا نوارهای گوشت و مرغ را داخل هم قرار داده و به صورت رول شده می پیچیم، سپس پشت سر هم به سیخ می کشیم. در پایان سیخ های کباب را روی منقل ذغال می چینیم و به صورت یکدست با حرارت ملایم کباب می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 11 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کرانچی پنیری خانگی خوشمزه و فوری در منزل

طرز تهیه کرانچی پنیری خانگی خوشمزه و فوری در منزل

طرز تهیه کرانچی پنیری کرانچی پنیری یک خوراکی خوشمزه به عنوان میان وعده یا تنقلات است که می تواند برای کودکان و نوجوانان جایگزین پفک و کرانچی های بیرون شود. این کرانچی …

طرز تهیه کباب تابه ای با کته قالبی یک نفره به روش رستورانی

طرز تهیه کباب تابه ای با کته قالبی یک نفره به روش رستورانی

طرز تهیه کباب تابه ای با کته قالبی کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. کباب …

طرز تهیه نان هندی ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان هندی ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان هندی نان هندی یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه کشور هند است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.