طرز تهیه کباب سبزیجات خوشمزه و مخصوص به روش رژیمی

طرز تهیه کباب سبزیجات

کباب سبزیجات , طرز تهیه کباب سبزیجات , دستور پخت کباب سبزیجات

کباب از دیرباز طرفداران زیادی دارد. یکی از انواع کباب ها کباب سبزیجات است که پخت رژیمی و سالمی نسبت به سرخ کردن دارد. در این دستور سبزیجات مختلف مزه دار شده و به سیخ کشیده می شود و روی گریل پخته می شود. از این کباب می توان به عنوان دور چین در مهمانی ها استفاده کرد. برای مشاهده اموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب سبزیجات در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کباب سبزیجات
کلم بروکلی۱ بسته کوچک
کدو سبز۱ عدد
گوجه فرنگی کوچک۱۰ تا ۱۲ عدد
بادمجان۱ عدد
ذرت۱ عدد
فلفل دلمه ای سبز و زرد و قرمزاز هر کدام ۱ عدد
نمکنصف قاشق چای خوری
فلفل چیلی۷ تا ۸ عدد
قارچ۱۰ تا ۱۲ عدد
لیمو ترش۱ عدد
عسل۱ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سرکه۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
پودر آویشننصف قاشق چای خوری
گل کلم۷-۸ دسته

طرز تهیه کباب سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه و سالم با سبزیجات در ابتدای کار، صفحه گریل را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود. در صورت تمایل می توان به جای گریل از منقل زغال به صورت مستقیم یا غیر مستقیم استفاده کرد.

مرحله دوم

برای اینکه از منقل ذغال به صورت غیر مستقیم استفاده کنیم، باید یک صفحه مشبک روی آن قرار داد تا مستقیم حرارت به سبزیجات نخورد. در ادامه کلم بروکلی را تکه تکه می کنیم. جوری که بتوان آن را به سیخ کشید.

مرحله سوم

شستشوی کلم بروکلی خیلی مهم است، به همین دلیل حتما این مقاله را در مورد شستشوی کلم بروکلی بخواهید. کدو سبز و بادمجان ها را هم به ضخامت ۱ سانتی متر حلقه حلقه می کنیم. ذرت را هم با همین ضخامت برش می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فلفل دلمه ای ها را نصف کرده و دانه هایش را می گیریم و مربعی خرد می کنیم. اما قارچ و فلفل چیلی را سالم می گذاریم. همه را به سیخ مرطوب می کشیم به طوری که با هم تماس ملایم داشته باشد.

مرحله پنجم

ترکیب آب لیمو ترش و عسل و سرکه و روغن زیتون و نمک و آویشن را با قلمو روی همه آن می کشیم و حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کباب می کنیم تا وقتی که سبزیجات به خوبی کبابی و نرم شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 16 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.