طرز تهیه کوکو سیب زمینی با هویج به روش خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با هویج

کوکو سیب زمینی با هویج , طرز تهیه کوکو سیب زمینی با هویج

کوکو سیب زمینی با هویج یکی از سبک ها و دستورهای متفاوت پخت کوکو سیب زمینی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با هویج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد متوسط
کدو سبز۱ عدد
هویج۱ عدد بزرگ
سویا۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
آرددر صورت نیاز
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و آویشنبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با هویج

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی با هویج ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله سویا را در یک کاسه حاوی آب می ریزیم تا به خوبی خیس بخورد و نرم شود. پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، اجازه می دهیم کمی خنک شوند، سپس پوست شان را به آرامی جدا می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند. حالا هویج و کدو سبز را پوست می گیریم، سپس با رنده متوسط رنده می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه هویج و کدو سبز را رنده کردیم، با فشار دست آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم تا کاملا خشک شوند. در ادامه هویج و کدو سبز آب گرفته را به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه سویا به خوبی خیس خورد، آنرا فشار می دهیم تا آب اضافی اش گرفته شود، سپس به همراه تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و آویشن به کاسه حاوی مواد اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردیم، اگر مایه کوکو شل بود، کمی آرد اضافه کرده و به خورد آن می دهیم تا منسجم شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس در روغن می اندازیم. پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

در نهایت کوکوهای سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در پایان کوکوها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه مخلفات دلخواه و نان تازه سورو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 8 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پاکوره آرد خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه پاکوره آرد خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه پاکوره آرد پاکورا یا پاکوره یک نوع غذایی سنتی هندی محسوب می شود. این غذا مشابه کوکو ولی بدون تخم مرغ و با ادویه های بیشتر طبخ می شود. پاکورا …

طرز تهیه جوجه کباب تنوری خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه جوجه کباب تنوری خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه جوجه کباب تنوری جوجه کباب تنوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه …

طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزیجات به روش مجلسی!

طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزیجات به روش مجلسی!

طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزیجات کوکوی گوشت و سبزیجات یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و لذیذ گیلانی است که خیلی راحت درست می‌شود، این کوکوی پر طرفدار را می‌توانید به روش‌های …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.