طرز تهیه کدو شکم پر مخصوص با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا

طرز تهیه کدو شکم پر

کدو شکم پر در قابلمه کدو شکم پر با گوشت چرخ کرده کدو شکم پر با مرغ طرز تهیه کدو شکم پر لبنانی طرز تهیه بادمجان شکم پر کدو شکم پر با پنیر پیتزا طرز تهیه بادمجون شکم پر ساده طرز تهیه کدو شکم پر بدون فر

کدو شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و کم کالری بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو شکم پر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۵ تا ۶ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۴ حبه
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
پنیر گودا۲ ورق
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
ریحان خرد شده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی۶ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
روغن۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و آب جوشبه مقدار کافی

طرز تهیه کدو شکم پر

مرحله اول

برای تهیه کدوی شکم پر ابتدا کدوها را می شوییم، سپس آنها را از وسط به صورت طولی برش می زنیم. در ادامه وسط کدوها را با یک قاشق به آرامی خالی می کنیم، به صورتی که به بافت بدنه کدو ها آسیبی نرسد.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس کدو سبزهای برش خرده را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند. در همین حین پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه کدو سبزها به خوبی سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم، سپس پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم  و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را هم رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا عطر سیر و ادویه ها خارج شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

گوشت چرخ کرده را هم چند دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس فلفل دلمه ای و قارچ را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه درب تابه را می گذاریم تا مواد با آب خودشان پخته شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، مواد را یک سمت تابه جمع می کنیم و رب گوجه فرنگی را در سمت خالی تابه اضافه می کنیم، سپس چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و طعم خامی آن گرفته شود.

مرحله هفتم

حالا ریحان خرد شده را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن با دیگر مواد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه کدوهای سرخ شده را داخل یک تابه مناسب می چینیم، سپس داخل شکم آنها را با مخلوط گوشت چرخ کرده پر می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله برای تهیه سس، ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کمی روغن اضافه می کنیم. حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را پوره می کنیم، سپس به همراه ۱ لیوان آب جوش و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم سس به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد تا کمی غلیظ شود.

مرحله دهم

حالا تابه حاوی کدو سبز شکم پر را روی حرارت قرار می دهیم، سپس سس را از کنار کدو سبزها به آرامی درون تابه می ریزیم. ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا سس شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم کرده و درب تابه را می گذاریم تا کدوها به طور کامل بپزند.

مرحله یازدهم

در ۱۰ دقیقه پایانی مقداری پنیر پیتزا و پنیر گودا روی کدوها می ریزیم. حالا مجددا درب تابه را می گذاریم تا پنیرها به طور کامل ذوب شوند. در پایان کدو سبز های شکم پر را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 7 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.