طرز تهیه کوفته عدس خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته عدس

کوفته عدس , طرز تهیه کوفته عدس , دستور پخت کوفته عدس ترکیه ای

کوفته عدس یکی از غذاهای خوشمزه خاورمیانه است که با روش های و مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته عدس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
عدس۱ پیمانه
بلغور گندم۱٫۵ فنجان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
روغن۱ فنجان
جعفری۱ دسته کوچک
پیازچه۳ ساقه
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
رب انار۲ قاشق غذاخوری
زیره۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته عدس

مرحله اول

برای تهیه کوفته عدس ابتدا عدس را از چند ساعت قبل درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورد تا نفخ اش برطرف شود. در ادامه عدس را آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و آنرا روی حرارت قرار می دهیم و تا عدس بپزد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه بلغور را به قابلمه اضافه می کنیم و با عدس به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

حدود ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا بلغور نیز به خوبی لعاب بیندازد، سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و طعم خامی اش گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا رب انار را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند، سپس پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله ترکیب عدس و بلغور را پس از گرفتن آب اضافی شان داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط رب های تفت داده شده را اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله روغن را به همراه آب لیمو ترش، زیره و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی با دست ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند. حالا به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم.

مرحله هشتم

شکل دادن به ظاهر این کوفته خوشمزه سلیقه ای است، اگر بخواهیم آنرا به صورت سنتی کشور ترکیه درست کنیم، باید مایه کوفته را درون دستمان فشار دهیم تا جای انگشتانمان روی کوفته باقی بماند.

مرحله نهم

نکته دیگر در مورد این کوفته این است که در صورتی که این کوفته به این صورت با ذائقه مان سازگاری نداشت، می توانیم کوفته ها را پس از آماده شدن چند دقیقه در روغن سرخ کنیم تا طعم بهتری داشته باشند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 13 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.