طرز تهیه پلو کنگر فرنگی خوشمزه و سالم به روش رژیمی

طرز تهیه پلو کنگر فرنگی

پلو کنگر فرنگی , طرز تهیه پلو کنگر فرنگی , دستور پخت پلو کنگر فرنگی

پلو کنگر فنیگی یا کنگر فرنگی پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو کنگر فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۱٫۵ پیمانه
کنگر فرنگی۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
نعناع خشک۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
شوید۱ دسته کوچک
پیازچه۳ ساقه
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک، زردچوبه و روغن زیتونبه مقدار کافی

طرز تهیه پلو کنگر فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کنگر فرنگی پلو ابتدا برنج را در یک ظرف حاوی آب ولرم قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج به مدت ۳۰ دقیقه تا چند ساعت خیس بخورد. زمان خیس خوردن برنج به تازگی آن بستگی دارد.

مرحله دوم

هر چقدر برنج تازه تر باشد، زمان کمتری باید خیسانده شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا رنگ آن طلایی شود، سپس نعناع خشک را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و خیلی کم تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود.

مرحله چهارم

در همین حین کنگر فرنگی ها را پوست گرفته و به صورت حبه ای خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه کنگر فرنگی را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم کنگر کمی بپزد.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۸ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و برنج خیسانده شده را اضافه می کنیم. در ادامه برنج را هم به همراه مواد ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب ۱ بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

مرحله ششم

در این مرحله آب لیمو ترش را نیز اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب درون قابلمه تقریبا کشیده شود، سپس یک دم کنی روی درب قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم کنگر فرنگی پلو به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.

مرحله هفتم

پس از اینکه برنج به خوبی دم کشید، آنرا درون قابلمه به خوبی ترکیب می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود، سپس در دیس می کشیم. در پایان شوید و پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم و روی برنج می ریزیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 31 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.