طرز تهیه قلیه اسفناج خوشمزه و مخصوص به روش مازندرانی

طرز تهیه قلیه اسفناج

طرز تهیه قلیه اسفناج مازندرانی قلیه اسفناج قزوین قلیه اسفناج با عدس قلیه اسفناج با کشک قلیه اسفناج غذای کدام شهر است قلیه اسفناج بدون گوشت طرز تهیه قلیه شمالی

قلیه اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که اصالتا متعلق به استان های شمالی کشورمان می باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه اسفناج در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر
اسفناج۵۰۰ گرم
عدس۱ پیمانه
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه قلیه اسفناج

مرحله اول

برای تهیه قلیه اسفناج خوشمزه ابتدا عدس را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از سطح عدس ها باشد. حالا عدس را چند ساعت کنار می گذاریم تا به خوبی خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیر خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها با سیر به خوبی ترکیب شوند. در ادامه عدس را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس ۲ پیمانه آب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم عدس با حرارت ملایم بپزد و نرم شود.

مرحله پنجم

در همین حین اسفناج را به خوبی می شوییم و خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و اسفناج را اضافه می کنیم. اسفناج را کمی تفت می دهیم تا آب بیندازد و آب آن به طور کامل کشیده شود.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن اضافه کرده و اسفناج را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود. پس از اینکه عدس نیم پز شد اسفناج را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب غذا کم شود، سپس آنرا درون ظرف می کشیم و با آب نارنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 25 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شامی ماهی خوشمزه و مجلسی به روش بوشهری

طرز تهیه شامی ماهی خوشمزه و مجلسی به روش بوشهری

طرز تهیه شامی ماهی شامی ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی دریایی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی …

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده به روش شمالی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده به روش شمالی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. …

طرز تهیه پیاز شکم پر سوخاری خوشمزه یک پیش غذای عالی

طرز تهیه پیاز شکم پر سوخاری خوشمزه یک پیش غذای عالی

طرز تهیه پیاز شکم سوخاری پیاز سوخاری یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین پیش غذاها ست که در منوی اغلب رستوران ها پیدا می‌ شود. پیاز سوخاری اغلب به شکل …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.