طرز تهیه فیله مرغ پنیری خوشمزه و مخصوص به روش سوخاری

طرز تهیه فیله مرغ پنیری

فیله مرغ پنیری , طرز تهیه فیله مرغ پنیری , دستور پخت فیله مرغ پنیری سوخاری

فیله مرغ پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر کالری بین المللی است که به صورت سوخاری تهیه می شود و طعمی شبیه به مرغ سوخاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فیله مرغ پنیری در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ درشت۸ عدد
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
پنیر گودا۴ ورق
تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاری۱ پیمانه
زنجبیل½ قاشق چایخوری
پاپریکا½ قاشق چایخوری
ادویه کاری½ قاشق چایخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار کافی

طرز تهیه فیله مرغ پنیری

مرحله اول

برای تهیه فیله مرغ پنیری مجلسی بهتر است از فیله های درشت استفاده کنیم، تا بتوانیم به راحتی پنیرها را در وسط فیله ها قرار دهیم. برای شروع، فیله ها را بین دو لایه کیسه فریزر قرار می دهیم و با بیفتک کوب می کوبیم تا از هم باز شوند.

مرحله دوم

اگر بیفتک کوب در دسترس نداشتیم، می توانیم با کف یک قابلمه سنگین گوشت مرغ را بکوبیم. در ادامه فیله ها را از بین کیسه فریزر خارج می کنیم، سپس ادویه ها را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط ادویه ها را با برس روی فیله های مرغ می مالیم، سپس فیله ها را درون یک سینی قرار می دهیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم. در ادامه فیله ها را یخچال قرار داده و به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت می دهیم تا طعم دار شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه فیله ها طعم دار شدند، آنها را یخچال خارج می کنیم. در ادامه مقداری پنیر پیتزا و یک تکه پنیر گودا در بین فیله های مرغ قرار داده و آنها را به صورت رولت می پیچیم و به خوبی فیکس می کنیم تا رول ها باز نشوند.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می شکنیم و کمی ادویه اضافه می کنیم، سپس با چنگال ترکیب می کنیم تا تخم مرغ ها از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه پودر سوخاری را نیز داخل یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله رول ها را ابتدا درون تخم مرغ و پس از آن درون آرد سوخاری می غلطانیم. این کار را دو مرتبه انجام می دهیم، سپس رول ها را درون یک سینی می چینیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، فیله های رول شده را درون روغن قرار می دهیم تا سرخ شوند. پس از سرخ کردن فیله ها، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 23 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.