طرز تهیه چیلی چیز برگر مخصوص و خوشمزه رستورانی

طرز تهیه چیلی چیز برگر

چیلی چیز برگر , طرز تهیه چیلی چیز برگر , دستور پخت چیلی چیز برگر

چیلی چیز برگر یکی از انواع برگرهای بسیار خوشمزه و جدید بین المللی است که طعم تند و تیزی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیلی چیز برگر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پنیر چدار½ فنجان
فلفل دلمه یا قرمز۱ عدد
پودر چیلی۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
نمک و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه چیلی چیز برگر

مرحله اول

برای تهیه چیلی چیز برگر مخصوص ابتدا پنیر چدار را داخل یک بشقاب می ریزیم و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه پودر چیلی، فلفل سیاه و مقداری نمک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را روی شعله گاز کباب می کنیم، سپس قسمت های اضافی آنرا جدا می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در صورت تمایل می توانیم یک عدد فلفل سبز تند را نیز به همین صورت کباب کرده و به مایه همبرگر اضافه کنیم. در ادامه مواد را مخلوط می کنیم تا حالتی منسجم و یکدست به خود بگیرند، سپس در محیط آشپزخانه کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پنیر چدار حالتی منسجم پیدا کرد، آنرا از فریزر خارج می کنیم و به مایه برگر اضافه می کنیم. حالا مواد را ترکیب می کنیم، سپس مایه برگر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را با دست یا قالب شکل می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، برگرها را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سرخ شوند، هر سمت برگرها را حدودا باید ۵ دقیقه سرخ کنیم.

مرحله ششم

در همین حین سیر را رنده می کنیم، سپس به همراه آب لیمو ترش، سس مایونز و مقداری نمک و فلفل سیاه با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در نهایت برگرها را به همراه سس داخل نان همبرگر قرار داده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 18 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.