طرز تهیه دمپخت سیر خوشمزه و مخصوص به روش شیرازی

طرز تهیه دمپخت سیر

طرز تهیه دمپخت سیر و نرگسی خواص دمپخت سیر دمپخت سیر شیرازی با گوشت دمپخت سیر ساده

دمپخت سیر، یک غذای خوشمزه و ساده شیرازی است. این غذا بسیار زیباست و در عین حال خیلی سریع آماده می شود. به طور کلی دمپخت های ایرانی را با برنج اعلای ایرانی یا برنج نیم دانه ایرانی درست می کنند. از آن جایی که دمپخت سیر را با سیر تازه درست می کنند؛ دمپخت سیر در فصل هایی که سیر تازه در دسترس است پخته می شود. ما در این مقاله به آموزش دمپخت سیر شیرازی می پردازیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت سیر در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۱ پیمانه
برنج۲ پیمانه
هویج۱ عدد
تره، جعفری، شوید۲۰۰ گرم
سیر تازهبه میزان دلخواه
نمکبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
زرچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه دمپخت سیر

مرحله اول

برای تهیه دمپخت سیر خوشمزه و مخصوص به روش اصیل شیرازی ابتدا باید برنج را پاک کرده و خوب بشویید. برنج را نسبت به نوع آن چند ساعتی در آب و کمی نمک بخیسانید. البته بهتر است عدس را نیز یک ساعتی بخیسانید.

مرحله دوم

هویج ها را شسته و پوست بگیرید. در دو قابلمه کوچک آب بریزید. هویج را بر روی تخته برش به شکل نگینی خرد کنید. هویج را در یکی از قابلمه ها ریخته و بگذارید تا کمی نرم شود. البته می توانید آن را بخارپز نیز بکنید.

مرحله سوم

در قابلمه دیگر عدس را ریخته و بگذارید تا بپزد و آب آن کشیده شود. یادتان باشد که اگر عدس بیش از اندازه بپزد له می شود. برنجی را که از قبل خیسانده اید به همره ۲ پیمانه آب و همین طور سبزی های خرد شده بپزید.

مرحله چهارم

برای خوش رنگ شدن پلو می توانید در صورت تمایل به آن کمی زردچوبه اضافه کنید. وقتی که کمی از آب برنج کشیده شد؛ عدس پخته شده، هویج و همین طور سیر های خرد شده را به آن اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

ابتدا برنج را با مواد به خوبی مخلوط کرده تا یکدست شوند، سپس روی آن دمکنی می گذاریم تا بپزد. پیشنهاد ما به شما این است که دمپخت سیر شیرازی را به همراه ترشی لیته یا سالاد شیرازی سرو کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 14 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پلو مخلوط با هویج و بادمجان مجلسی؛ نکاتی که باید قبل از شروع بدانید

طرز تهیه پلو مخلوط با هویج و بادمجان مجلسی؛ نکاتی که باید قبل از شروع بدانید

طرز تهیه پلو مخلوط با هویج و بادمجان پلو مخلوط با هویج و بادمجان یک غذای خوشمزه و رنگارنگ ایرانی است که با ترکیبی از سبزیجات، گوشت، و ادویه‌جات تهیه می‌شود. این …

طرز تهیه سوپ چغندر قرمز مجلسی با رنگ و طعم جذاب

طرز تهیه سوپ چغندر قرمز مجلسی با رنگ و طعم جذاب

طرز تهیه سوپ چغندر قرمز سوپ چغندر قرمز یکی از انواع سوپ های ساده و خوشمزه بین المللی است که می توانیم در مجالس خود از آن به عنوان پیش غذا استفاده …

طرز تهیه بوفالو وینگز، غذای خوشمزه و فوری رستورانی!

طرز تهیه بوفالو وینگز، غذای خوشمزه و فوری رستورانی!

طرز تهیه بوفالو وینگز برای طرز تهیه بوفالو وینگز، ابتدا بال‌ها را شسته و با چاقوی تیز شیارهایی روی آن‌ها ایجاد کنید. سپس، بال‌ها را در مرینادی از ادویه‌جات، آرد و آب …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.