طرز تهیه حلوای بادام زعفرانی خوشمزه و مخصوص یخچالی

طرز تهیه حلوای بادام زعفرانی

حلوای بادام زعفرانی , طرز تهیه حلوای بادام زعفرانی , دستور پخت حلوای بادام زعفرانی

حلوا یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین دسر های سنتی ایران است. البته به مرور زمان دیگر از حلوا به عنوان دسر یا غذا استفاده نمی ‌شود. حلوا یکی از مقوی ترین دسرهای سنتی ایرانی است که به عنوان یک میان وعده بسیار خوشمزه پر انرژی می‌ باشد. حلوا بادام زعفرانی احتیاجی به پخت ندارد و در تهیه آن از آرد استفاده نمی ‌شود و به علت وجود بادام، گردو، ارده و عسل در آن، یک معجون مقوی و بسیار خوشمزه مخصوصا برای کودکان است و طرز تهیه بسیار راحتی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای بادام زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای بادام زعفرانی
پودر بادام۱ لیوان
عسل (یا انواع شیره طبیعی)۵ قاشق غذا خوری
ارده۶ قاشق غذا خوری
گردوی خرد شده۱ مشت
زعفران دم کردهبه میزان لازم

طرز تهیه حلوای بادام زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه حلوای بادام خوشمزه و مخصوص با طعم زعفرانی در ابتدای کار، یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پودر بادام را به همراه عسل یا شیره طبیعی، ارده، گردوی خرد شده و زعفران دم شده درون کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با یک قاشق به خوبی با هم مخلوط می ‌کنیم تا کاملا یکدست شوند. توجه داشته باشید که باید مخلوط کردن مواد را چند دقیقه به صورت مداوم تکرار کنیم تا کاملا یکدست شوند و گردو در تمام حلوا پخش شود.

مرحله سوم

پس از اینکه حلوا به خوبی ترکیب شد، در قالب مورد نظرمان می ‌ریزیم و آنرا با پشت قاشق صاف می ‌کنیم. سپس به مدت یک شب تا صبح در یخچال قرار می ‌دهیم. بعد برش می ‌زنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 29 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.