طرز تهیه سوسیس مرغ خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه سوسیس مرغ

فیلم طرز تهیه سوسیس خانگی با مرغ ساده بدون گوشت آپارات

فراوری گوشت یکی از کارهایی است که از دوران قدیم برای نگه داری گوشت و بالا بردن مدت زمان نگه داری استفاده می شده است. امروزه این کار را با سوسیس و کالباس انجام می دهند. اما سوسیس و کالباس های کارخانه ای به دلیل وجود افزودنی ها و مواد نگهدارنده، برای سلامتی مفید نیستند اما طعم خوبی که دارند باعث جذابیت آن ها می شود. می توان سوسیس و کالباس را در منزل تهیه کرد و همان طعم خوب را با محصولات خانگی بهداشتی تجربه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوسیس مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سوسیس مرغ
سینه مرغ یا بوقلمون۴۰۰ گرم
ران مرغ یا بوقلمون یا گوشت گوساله۲۰۰ گرم
نشاسته ذرت۷ قاشق غذا خوری سر خالی
شیر خشک مخصوص سوسیس کالباس۴ قاشق غذا خوری به علاوه ۱ قاشق چای خوری
روغن مایع۴ قاشق غذا خوری
یخ خرد شده۱۲ الی ۱۶ قاشق غذا خوری سر پر
سیر۵ حبه
تخم مرغ۱ عدد
نمکیک و نیم قاشق غذا خوری
ادویه مخصوص سوسیس۱ الی یک و نیم قاشق چای خوری
ادویه سوسیس : پاپریکا، هل، زنجبیل، پودر سیر، پودر پیاز، آویشن، فلفل سیاه و فلفل قرمز

طرز تهیه سوسیس مرغ

مرحله اول

برای تهیه سوسیس با گوشت مرغ همه مواد باید درون یخچال باشد تا سرد شود. این دمای پایین روی کیفیت سوسیس خیلی تاثیر می گذارد. در ابتدای کار، گوشت را با غذاساز یا چرخ گوشت کامل له می کنیم. سپس در غذا ساز، می ریزیم.

مرحله دوم

سپس شیر خشک، نشاسته ذرت، سیر، تخم مرغ و نمک، ادویه و روغن مایع را اضافه کرده و با هم میکس می کنیم. این کار نیاز به زمان زیادی برای میکس کردن دارد. بنابراین لازم است بین مخلوط کردن ها به غذاساز استراحت دهیم.

مرحله سوم

در بین میکس کردن، مواد را با لیسک از کناره ها جمع می کنیم تا کامل مخلوط شود. یخ را با فاصله به مواد اضافه کرده چون در حین میکس کردن، به خاطر دستگاه مواد گرم می شود که یخ به مرور به آن اضافه می شود تا دمای مواد را پایین بیاورد.

مرحله چهارم

حدود ۲۰ دقیقه میکس کردن طول می کشد. مواد را داخل قیف پارچه ای می ریزیم داخل وکیوم یا کاور سوسیس فشار می دهیم. کاور سوسیس را به اندازه ۵۰ سانت برش می زنیم تا بتوانیم به راحتی مواد را با فشار دست هواگیری کرده و خوب ورز دهیم.

مرحله پنجم

وقتی که هواگیری انجام شد، دو سر سوسیس را می بندیم و به اندازه های دلخواه تقسیم کرده و می پیچانیم. در حین پخت نباید به سوسیس ها آب بخورد. سوسیس ها را درون بخار پز قرار می دهیم و حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه می پزیم.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از پخت حدود ۱۰ دقیقه در آب و یخ می اندازیم تا شوک ببیند و خنک شود. سپس ۲۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. اگر هواگیری و ماساژ سوسیس ها به خوبی انجام شود، سوسیس با سطح صاف تری داریم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.