طرز تهیه کوفته مامان خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته مامان

کوفته مامان , طرز تهیه کوفته مامان , دستور پخت کوفته مامان

کوفته یک غذای ترکی و ایرانی است که در هر شهر و کشوری به یک شکل درست می شود. کوفته های ترکی که در این دستور بیان شده است، مشابه کباب شامی است با این تفاوت که از جعفری خرد شده در آن استفاده شده است. این کوفته ها در روغن زیتون و کره سرخ می شود و در کنار نان و سیب زمینی سرخ کرده سرو می گردد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مامان در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوفته مامان
گوشت چرخ کرده کم چربی۵۰۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
نان خشک شده یا پودر سوخاری۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
سیر۲ حبه
جعفری خرد شده۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه، زیره و نمکبه مقدار لازم
روغن زیتون یا کره برای سرخ کردنبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته مامان

مرحله اول

برای تهیه کوفته خوشمزه ترکیه ای در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. سپس آب آن را با دست می گیریم و خود پیاز ها را به یک کاسه بزرگ انتقال می دهیم. گوشت چرخ کرده را هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پودر نان خشک یا آرد سوخاری، تخم مرغ، نمک و زیره و فلفل سیاه را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. جعرفی ساطوری شده را هم اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم. هرچقدر گوشت بیشتر ورز بخورد، خوشمزه تر و ترد تر می شود.

مرحله سوم

اگر عجله ای برای پخت نداریم بهتر است گوشت به مدت دو ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها کامل به خورد هم برود. قبل از این که کوفته ها را سرخ کنیم، آن را زا یخچال بیرون آورده و کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسد.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کمی روغن زیتون یا کره به تابه اضافه می کنیم و کمی صبر می کنیم تا روغن یا کره به خوبی داغ شود. سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوفته بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله آنرا با دست به صورت کتلت یا قلقلی شکل می دهیم و درون روغن یا کره داغ به صورت کامل سرخ می کنیم. سپس طبق سلیقه، با گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده و پیاز و سبزی خوردن آن را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.