طرز تهیه پنیر تیکا یک کباب خوشمزه و مخصوص به روش هندی

طرز تهیه پنیر تیکا

پنیر تیکا , طرز تهیه پنیر تیکا , دستور پخت پنیر تیکا

پنیر تیکا یک غذای هندی اصیل است که از پنیر هندی تهیه می شود. می توان در ایران از پنیر لاکتیکی جایگزین پنیر هندی کرد. پنیر را با ادویه و مواد مختلف مزه دار می کنند و به همراه پیاز و فلفل دلمه ای به دلخواه به سیخ کشیده و کباب می کنند. پنیر تیکا یک نوع پنیر کبابی خوشمزه است که با نان هندی سرو می شود. این غذا را می توان به عنوان دور چین یا پیش غذا در مهمانی ها یا به عنوان عصرانه تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر تیکا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پنیر تیکا
ماست چکیده یا غلیظ۱ پیمانه
سیر و زنجبیل رنده شده۱ قاشق چای خوری
فلفل کشمیری۲ قاشق چای خوری
زردچوبهیک چهارم قاشق چای خوری
گرام ماسالا۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
پودر انبه سبز۱ قاشق چای خوری
پودر زیره۱ قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چای خوری
زنیان۱ قاشق چای خوری
آّب لیمو ترش تازهنصف یک لیمو
روغن۱ قاشق غذا خوری
نمکمقداری
پنیر هندی یا پنیر لاکتیکی۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگیبه مقدار دلخواه
پیاز خرد شدهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه پنیر تیکا

مرحله اول

این غذا به پنیر هندی نیاز است. می توان معادل آن از پنیر لاکتیکی نیز استفاده کرد. قبل از شروع کار، باید ماست چکیده تهیه کنیم. برای این کار، چند برگ حوله کاغذی آشپز خانه را داخل یک صافی قرار می دهیم.

مرحله دوم

ماست را روی آن ریخته و اجازه می دهیم چند ساعت بماند تا آب آن خارج شود. در ادامه حوله کاغذی باید دیواره های صافی را نیز بپوشاند. یک کاسه برداشته و ماست غلیظ شده مرحله قبل را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سیر و زنجبیل رنده شده و فلفل کشمیری و زردچوبه و گرام ماسالا و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم. پودر انبه سبز و پودر زیره و پودر تخم گشنز و زنیان و آب لیمو ترش و روغن و کمی نمک اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم تا یک دست شود.

مرحله چهارم

پنیر هندی را به صورت مکعبی خرد می کنیم. پنیر خرد شد را به مواد اضافه کرده و با دست به آرامی داخل مایه مرینیت ماساژ می دهیم تا به سس آغشته شود. مقداری پیاز خرد شده و فلفل دلمه ای رنگی هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

این مواد را داخل یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم تا بماند و کاملا طعم دار شود. بعد از این که استراحت کرد از یخچال خارج کرده و به سیخ می کشیم. لابه لای پنیر را فلفل دلمه ای و پیاز قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله کباب ها را زیر شعله گریل فر حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه قرار می دهیم تا برشته شود و رنگ رویشان طلایی شود. در همین حین گاهی سیخ های کباب را می چرخانیم تا همه اطراف پنیر ها برشته شود.

مرحله هفتم

می توان این کباب ها را در تابه نیز برشته کرد. برای این کار چند قطره روغن به کباب ها می زنیم و درون تابه داغ شده قرار می دهیم تا گریل شود. پنیر تیکا را داغ داغ و به همراه نان هندی تازه و چنتی نعنا سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 24 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.