طرز تهیه گراتن مرغ و کدو سبز خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه گراتن مرغ و کدو

گراتن مرغ و کدو , طرز تهیه گراتن مرغ و کدو , دستور پخت گراتن مرغ و کدو سبز

گراتن کدو سبز یک پیش غذای سالم، کم کربوهیدرات و فاقد گلوتن است. همه این ویژگی ‌ها آن را تبدیل به غذایی مناسب برای همه می‌ کند. این پیش غذا با موادی ساده و در مدت زمان بسیار کمی آماده می ‌شود و یکی از رکن های اصلی گراتن هم پنیر رنده شده است. این غذا انواع مختلفی دارد و می ‌توان با هر ماده غذایی درست کرد. این غذا، از جمله پیش غذاهایی است که به افراد با رژیم توصیه می ‌شود. گراتن یک غذای خوشمزه است که از کشور فرانسه منشا گرفته و معمولا در ظروفی با دهنه کوتاه داخل فر تهیه می ‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گراتن مرغ و کدو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم گراتن مرغ و کدو
کدو سبز بزرگ (یا بادمجان)۲ تا ۳ عدد
سینه مرغ بدون پوست و استخوان۹۰۰ گرم
پوره گوجه فرنگینصف لیوان
سیر رنده شده۲ تا ۳ حبه
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری
ادویه کاری یا ادویه مخلوط مخصوص مرغ۱ قاشق غذا خوری
پودر پاپریکا۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
روغن۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
آب گرمنصف لیوان
پنیر پیتزا یا موزارلا رنده شدهبه میزان دلخواه
نمک و آویشنبه میزان لازم
مواد لازم برای سس سفید (بشامل)
کره۲ قاشق غذا خوری
روغن۱ قاشق غذا خوری
آردیک و نیم قاشق غذا خوری
شیریک و نیم لیوان
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

طرز تهیه گراتن مرغ و کدو

مرحله اول

برای تهیه گراتن مرغ خوشمزه با کدو سبز در ابتدای کار، کدو ها را شسته و پوست آن ها را گرفته و به صورت حلقه ای با ضخامت کم برش می ‌زنیم و داخل یک کاسه ی گود می ‌ریزیم و ۲ تا ۳ قاشق روغن و نمک ریخته و هم می ‌زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کدوها را به ترتیب در کنار هم در کف ظرف پیرکس می ‌چینیم و در فر از قبل شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد، به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می ‌پزیم. زمانی که کدو ها را در فر گذاشتیم فوری مرغ را آماده می ‌کنیم.

مرحله سوم

برای تهیه مرغ، سینه مرغ را مکعبی خرد می ‌کنیم و در ماهیتابه روی حرارت متوسط می ‌پزیم. حدود ۲۰ دقیقه و تا زمانی که تغییر رنگ بدهند و آب مرغ کشیده شود، پخت را ادامه می دهیم. سپس روغن می‌ ریزیم و ۳ دقیقه تفت می‌ دهیم.

مرحله چهارم

به آن ادویه ها را اضافه می ‌کنیم و هم می ‌زنیم. پوره و رب گوجه را اضافه کرده و کامل مخلوط می ‌کنیم و اجازه می‌ دهیم ۲ دقیقه دیگر بپزد. سپس آب گرم را اضافه می ‌کنیم و ۵ دقیقه یا بیشتر می ‌پزیم تا به خوبی پخته شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه سس به خوبی غلیظ شد، آنرا از روی اجاق گاز بر می داریم. کدوها را از فر در آورده و مخلوط مرغ را روی آنها می ‌ریزیم. برای آماده سازی سس بشامل کره و روغن را در قابلمه ریخته و روی اجاق آنها را آب می‌ کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله آرد را اضافه می ‌کنیم و تفت می ‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر را کم کم اضافه می ‌کنیم و مرتب هم می ‌زنیم تا آرد گوله نشود. بعد نمک و فلفل را اضافه می ‌کنیم و وقتی مقداری غلیظ شد از روی حرارت بر می ‌داریم.

مرحله هفتم

سپس سس را به صورت یکدست روی مرغ می‌ ریزیم و در آخر پنیر پیتزای رنده شده می‌ پاشیم و در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد، تا زمانی که پنیر آب شود و روی آن طلایی شود قرار می ‌دهیم تا بپزد. سپس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 21 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه فینگر فود کوکو سبزی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه فینگر فود کوکو سبزی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه فینگر فود کوکو سبزی فینگر فود کوکو سبزی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و بسیار شیک ایرانی است که با شکل های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه پیتزا سیخی خوشمزه و ساده به صورت فوری

طرز تهیه پیتزا سیخی خوشمزه و ساده به صورت فوری

طرز تهیه پیتزا سیخی پیتزا فوری یکی از انواع غذاهای ساده و ابداعی نوین است که بر روی سیخ های چوبی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه کیش اسفناج خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه کیش اسفناج خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه کیش اسفناج کیش ها تقریبا شبیه پای هستند. که خمیر آن بعد از تهیه به طور جدا گانه پخته می شود. سپس از مواد دلخواه پر می شود. کیش اسفناج …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.