طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ

زرشک پلو با سینه مرغ , طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ , دستور پخت زرشک پلو با سینه مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که در مهمانی ها و مجالس تهیه و سرو می شود. این غذا طرفداران زیادی دارد از این رو سرو آن در مجالس عروسی و عزا برای این که به تمام سلیقه ها می خورد، سرو می شود. در این دستور، به جای خورش مرغ ساده، سینه مرغ سرخ شده آموزش داده شده است که در کنار زرشک پلوی زعفرانی سرو می شود. طرز پخت این مرغ با خورش های مرغ متفاوت است و به صورت خشک پخته و سرو می شود. در آن از پیاز و سیر استفاده نمی شود و با آب درون بافتی پخته می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
آب لیمو ترش۱ عدد
نمک و فلفل و هلبه مقدار لازم
رزماریدر صورت تمایل
زرشکنصف پیمانه
کره۵۰ گرم
شکر۲ قاشق غذا خوری
خلال بادام و پستهبه مقدار لازم
برنج۳ پیمانه

طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ

مرحله اول

در این غذا برای تهیه مرغ نیاز به پیاز یا سیر نیست و تفاوت آن نسبت به مرغ های دیگر هیمن است. برای این کار، یک تابه را با کمی روغن روی حرارت می گذاریم تا حسابی داغ شود. مرغ ها را داخل آن قرار می دهیم و می گذاریم تا طلایی شود.

مرحله دوم

سپس آن را برگردانده و طرف دیگر آن را نیز سرخ می کنیم. در ادامه وقتی مرغ ها به طور  کامل سرخ شد، داخل ظرف دیگری می گذاریم و به آن زعفران دم کرده و نمک و فلفل و آب لیمو ترش و پودر هل اضافه می کنیم.

مرحله سوم

درب ظرف را می بندیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا مرغ با آب میان بافتش پخته شود. در این روش مرغ آب دار نیست ولی اگر بخواهیم آب مرغ هم داشته باشیم می توان کمی آب نیز در این مرحله به مرغ اضافه کرد.

مرحله چهارم

اگر درب قابلمه سوراخ داشت بهتر است سوراخ آن گرفته شود. تا مرغ بهتر پخته شود و نسوزد. می توان این روش پخت را برای ران مرغ نیز انجام داد. در این فاصله برنج را آماده می کنیم. برای این کار، یک قابلمه را با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا جوش آید.

مرحله پنجم

برنج را که یک ساعت قبل با کمی آب و نمک خیس کرده ایم، درون آب جوش می ریزیم و با کمی نمک می گذاریم تا بپزد. وقتی برنج نیم پز شد، آن را آبکش کرده و کنار می گذاریم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله ششم

سپس به صورت لایه ای خرد می کنیم و به ترتیب کف قابلمه قرار می دهیم. می توان به جای سیب زمینی از نان نیز برای ته دیگ استفاده کرد. سپس برنج آب کش شده را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا دم بکشد.

مرحله هفتم

در یک تابه کره را می اندازیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود. سپس زرشک ها را شسته و آبکش کرده ایم به آن اضافه می کنیم. شکر هم اضافه کرده و یک تف کوچک می دهیم و از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

کمی از برنج را درون یک کاسه ریخته و زعفران و زرشک سرخ کرده را به آن اضافه می کنیم. سپس برنج را درون یک دیس می کشیم و با برنج زعفرانی و زرشک تزیین می کنیم. مرغ ها را هم کنار برنج یا جدا در ظرف دیگر می ریزیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 13 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه خوراک ماهی با سس پرتقال خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه خوراک ماهی با سس پرتقال خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه خوراک ماهی با سس پرتقال خوراک ماهی با سس پرتقال یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این خوراک خوشمزه علاوه بر …

طرز تهیه کوکو سیب زمینی و سویا خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی و سویا خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی و سویا کوکو سیب زمینی و سویا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای …

طرز تهیه قورمه مشهدی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه قورمه مشهدی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه قورمه مشهدی قورمه مشهدی از غذاهای قدیمی و سنتی شهر مشهد است که در گذشته برای مجالس مهم تهیه می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.