طرز تهیه پاستا تورتلینی خوشمزه و مخصوص ایتالیایی

طرز تهیه پاستا تورتلینی

پاستا تورتلینی , طرز تهیه پاستا تورتلینی , دستور پخت خمیر پاستا تورتلینی

تورتلینی به ایتالیایی نوعی پاستای کوچک حلقه‌ای ‌شکل و مغزپُر درون خمیر است. خمیر، ابتدا با مواد گوناگونی پر می ‌کنند و سپس دو طرف خمیر را به صورتی که شبیه حلقه یا کلاه شود روی هم می‌ آورند. تورتلینی پاستا هایی به شکل بالشتک هستند که درون آنها را با انواع گوشت، سبزیجات یا پنیر پر می ‌کنند. این پاستا به صورت آماده در سوپر مارکت ‌ها موجود است. تورتلینی پنیری یک غذای ساده و خوشمزه است که هر کودک و بزرگی آن را دوست دارد. می‌توان در این رسپی اگر پاستا تورتلینی در دسترس نبود از انواع پاستای معمولی هم استفاده کرد. در این دستور در خمیر پاستا، پنیر پارمزان و اسفناج استفاده شده ولی خیلی مدل های مختلف دیگری هم دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا تورتلینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا تورتلینی۱ بسته
ران مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
ادویه دلخواهبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
قارچ۱۰ عدد
نمکبه میزان لازم
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
اسفناج۳۰۰ گرم
پنیر خامه ای۵۰ گرم
خامه صبحانه۲ قاشق غذا خوری
ریحان تازه (یا ریحان خشک)۱ مشت (۱ قاشق غذا خوری)

طرز تهیه پاستا تورتلینی

مرحله اول

برای تهیه پاستای خوشمزه به روش تورتلینی در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت چهار قارچ خرد می کنیم. در ادامه استخوان های ران مرغ را خارج می کنیم و با پیاز چرخ می ‌کنیم و به آن ادویه دلخواه می ‌زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط پیاز و گوشت مرغ را خوب ورز می ‌دهیم و به مدت یک ساعت کنار می‌ گذاریم تا مزه دار شود. سپس مواد آماده را قلقلی می‌ کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

سپس در مقدار کمی روغن سرخ می‌ کنیم. در ادامه قارچ های اسلایس شده را هم با روغن خیلی کم و نمک و چند قطره آبلیمو با حرارت بالا سرخ می‌ کنیم که قارچ ها آب نیندازدو سیاه نشوند. حالا در همان تابه اسفناج خرد شده می‌ ریزیم.

مرحله چهارم

وقتی اسفناج ها به روغن افتاد به آن پنیر خامه ای و خامه صبحانه اضافه می ‌کنیم. اگر ریحان تازه داشتیم، ریحان تازه خرد شده می‌ر یزیم و اگر نبود ریحان خشک اضافه می‌کنیم. سپس به مواد، قارچ و قلقلی ها را اضافه کرده و نمک آن را تست می ‌کنیم.

مرحله پنجم

روی حرارت، می‌گذاریم تا مواد خوب یکدست و غلیظ شود. سپس پاستا های آب پز شده را به آن اضافه می‌ کنیم و می ‌گذاریم تا دو دقیقه دیگر با هم بپزند و پاستا یکدست شود. برای تزیین روی پاستا هم گوجه گیلاسی استفاده می‌ کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 14 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.