روش شستن کلم بروکلی و از بین بردن انگل های درون کلم بروکلی

شستن کلم بروکلی

شستن کلم بروکلی نی نی سایت نگهداری کلم بروکلی در یخچال کرم درون کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از حساس ترین سبزیجات است. حتما دقت کرده اید که در فروشگاه ها نیز، همیشه روی آن را با سلفون می پوشانند. این کلم خوشمزه را می توان به شکل خام یا پخته مصرف کرد اما قبل از هر چیزی، باید آن را به خوبی شست. همان طور که می دانید، به دلیل ساختار کلم بروکلی ممکن است در بین ساقه های به هم چسبیده آن آلودگی هایی وجود داشته باشد. علاوه بر آن، این کلم خوشمزه مستعد نوعی خاص از انگل است که البته نیازی نیست که نگران باشید، چون می توانید به راحتی آن را از بین ببرید. ما در این مقاله بهترین روش های شستشوی بروکلی را برایتان تهیه کرده ایم و همین طور یکی از روش های فوق العاده برای پخت بروکلی را به شما معرفی کرده کرده ایم. با ما همراه باشید.

روش تمیز کردن کلم بروکلی

شستشو با آب فراوان

این روش بسیار ساده است، اما مصرف آب بالایی دارد. ابتدا باید کلم بروکلی را زیر شیر آب سرد گرفته و سپس با یک برس تمیز و یا مسواکی که مخصوص شستن سبزیجات است، تمام قسمت هایش را به آرامی تمیز کنید. این کار را در نهایت دقت انجام دهید. بعد از اتمام شستشو، بروکلی را خشک کرده و با خیال راحت مصرف کنید.

شستشو با سرکه

یکی از بهترین گند زدا ها برای مواد غذایی، سرکه است. این روش، مصرف آب کمتری دارد. تنها کافی است در یک ظرف آب، کمی سرکه ریخته و سپس اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه در آن بماند. بعد از این مدت می توانید بروکلی را آب بکشید. این روش برای تکه های کوچکتر بروکلی بسیار مناسب است.

کرم های داخل کلم بروکلی

همانم طور که گفتیم یکی از دغدغه های همیشگی افراد، از بین بردن کرم های داخل بروکلی است. نا گفته پیداست که باید به سراغ یک ماده گند زدا بروید. نصف قاشق چای خوری پرکلرین را در ۳ لیتر آب ولرم مخلوط کنید. باید اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بروکلی در آن خیس بخورد. برای آن که باقی مانده پرکلرین از روی بروکلی جدا شود، حتما دوباره با آب سرد آن را آب بکشید.

جوشاندن کلم بروکلی

البته ممکن است بخواهید از بروکلی در سالاد استفاده کنید. یکی از روش های عالی این است که به مدت ۳ دقیقه آن را در آب جوش قرار دهید. سپس بلافاصله آن را در آب سرد و یخ قرار دهید تا رنگ آن ثابت بماند و کمرنگ نشود.

بخارپز کردن

اگر می خواهید از بروکلی به عنوان دورچین خوراک هایتان استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که آن را بخار پز کنید. بهتر است کمی نمک و روغن زیتون نیز روی آن بریزید. بروکلی به حرارت بسیار حساس است و نباید خیلی روی حرارت بماند. بعد از چند دقیقه با فرو کردن یک چنگال میزان پخته شدن آن را چک کنید. اگر آب جوش باشد تنها ۳ تا ۵ دقیقه زمان برای پخت بروکلی کافی است.

مطالب پیشنهادی

دسته بندی: نکات آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 21 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.