طرز تهیه کوکوی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش تبریزی

طرز تهیه کوکوی گوشت

طرز تهیه کوکوی گوشت و سیب زمینی ساده طرز تهیه کوکوی گوشت چرخ کرده و سیب زمینی گوساله و سبزی اردبیلی در فر

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو گوشت یک کوکو گوشتی بسیار خوشمزه و شیک است که به راحتی در تابه پخته می شود و می توان در مهمانی ها و مجالس خاص آن را تزیین و سرو نمود. این کوکو از گوشت چرخ کرده تهیه شده است. طبخ آن ساده است و به راحتی بدون کمترین زمان ممکن، به غذا تنوع می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی گوشت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۸ عدد
پودر نان۱۰ قاشق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز کاملا درشت۱ عدد
نمک و ادویه کاریبه مقدار لازم
پودر سیر و زردچوبهبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی گوشت

مرحله اول

برای تهیه کوکوی خوشمزه و مخصوص گوشت در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست کنده، سپس با رنده ریز رنده می کنیم، در ادامه آب اضافی پیاز را می گیریم. حالا پیاز آب گرفته را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. به آن ادویه کاری و نمک و پودر سیرو زردچوبه اضافه کرده و با هم ورز می دهیم تا یک دست شود. سپس تخم مرغ ها را کم کم اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پودر نان را به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم و می گذاریم ۱۰ دقیقه در دمای محیط بماند. سپس یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. کوکو ها را درون روغن داغ سرخ می ریزیم و آن را کف تابه پخش می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کمی صبر می کنیم یک طرف آن سرخ و برشته شد، آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز بپزد و سرخ شود. در آخر با مقداری گوجه در ظرف مناسب سرو می کنیم. این کوکو را می توان با نان یا برنج سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 5 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.