طرز تهیه نان بوختلن خوشمزه و مخصوص مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان بوختلن

نان بوختلن , طرز تهیه نان بوختلن , دستور پخت نان بوختلن

نان بوختلن یکی از نان های مشهور در فرهنگ اتریش و آلمان است. این نان جزو نان ‌های تکه ‌ای یا لقمه ای مغز دار محسوب می‌ شود، که در میان آن مربا قرار می‌ گیرد. نان بوختلن بسیار پفکی و لطیف است و رویه آن کاملاً برشته می ‌شود. این نان را می ‌توان هم به تنهایی و هم به همراه عسل سرو کرد. برای صبحانه و عصرانه عالی است. این نان، به صورت ساده و گرم سرو می ‌شود و یا به عنوان دسر سرو می گردد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان بوختلن در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان بوختلن
شکر۵۰ گرم
شیر ولرم۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
روغن یا کره۵۰ گرم
مخمر نان۱ قاشق غذا خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
وانیلکمی
آرد۵۰۰ گرم
مارمالادبه میزان لازم

طرز تهیه نان بوختلن

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و مخصوص بوختلن در ابتدای کار، خمیر را تهیه می کنیم. در ادامه برای این کار، داخل کاسه ایی بزرگ مخمر و شیر گرم را با هم مخلوط می‌ کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می ‌گذاریم تا مخمر حل شود.

مرحله دوم

سپس شکر، تخم مرغ، کره ذوب شده، وانیل و نمک را هم اضافه می ‌کنیم و با همزن سیمی هم می ‌زنیم. حالا ۲۰۰ گرم آرد را داخل مخلوط می ‌ریزیم تا خمیر غلیظ شود و با همزن سیمی خوب به هم می ‌زنیم تا هیچ گلوله ‌ای در آن نماند.

مرحله سوم

حالا همزن سیمی را کنار گذاشته و به تدریج بقیه آرد را داخل آن ریخته و به آرامی هم می ‌زنیم. در ادامه وقتی همه مواد با هم مخلوط شدند، لبه های خمیر را به وسط تا می ‌کنیم و چند دقیقه این کار را انجام می‌ دهیم.

مرحله چهارم

روش تا کردن بهترین روش برای ورز دادن خمیر است. خمیر را داخل کاسه ای نگه می ‌داریم. خمیر باید چسبناک باشد، اما از ریختن آرد بیشتر روی آن خودداری می ‌کنیم و روی خمیر را گذاشته و در جای گرم می ‌گذاریم بماند تا ور بیاید و دو برابر شود.

مرحله پنجم

حدود یک ساعت استراحت کند، خوب است. خمیر را روی سطح آرد پاشی شده گذاشته و به قسمت های مساوی تقسیم می‌ کنیم. هر خمیر را با کف دست پهن می‌ کنیم تا به شکل دایره ‌ای در بیاید. قسمت وسط کمی ضخیم تر از لبه ها باشد.

مرحله ششم

در این مرحله یک قاشق چای‌ خوری مربا در وسط هر دایره می‌ گذاریم، دور خمیر را به اطراف مربا جمع می‌ کنیم، روی هم فشار داده و کاملاً می‌ چسبانیم. داخل کاسه ای کوچک، کره ذوب شده حدود ۲ قاشق غذاخوری می ‌ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گلوله های آماده شده خمیر را داخل کاسه همراه با کره ذوب شده می ‌گذاریم. آن را می‌ چرخانیم تا خوب کره‌ای شود. خمیر را در قالب کنار هم می‌ چینیم و با زرده تخم مرغ و کمی زعفران رومال می ‌کنیم.

مرحله هشتم

سپس با کنجد تزیین می ‌کنیم و در فر از پیش گرم شده با حرارت ۱۹۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه می‌ گذاریم تا روی آنها طلایی شود. سپس آنها را از فر خارج کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌ گذاریم خنک شود و سرو می ‌کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 4 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی پادرازی با روغن مایع خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی پادرازی با روغن مایع خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی پادرازی با روغن مایع شیرینی پادرازی با روغن مایع یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب شهر قزوین است که بافت بسیار تردی دارد، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه خاگینه قاشقی پفی و توپی خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه خاگینه قاشقی پفی و توپی خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه خاگینه قاشقی خاگینه یک نوع دسر سنتی و قدیمی است که با شربت تهیه می شود و به عنوان دسر یا عصرانه و گاهی صبحانه می توان آن را استفاده …

طرز تهیه کیک رافائلو خوشمزه و ساده به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک رافائلو خوشمزه و ساده به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک رافائلو کیک رافائلو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.