طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه و مخصوص با سس پرتقالی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی

زرشک پلو با مرغ با سس پرتقال , طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی

مرغ با سس پرتقالی یک خوراک مرغ یا چلو مرغ خوشمزه و مجلسی با سس پرتقال و ادویه‌جاتی مثل زنجبیل است. مرغ پرتقالی یا مرغ با سس پرتقال یکی از خاص‌ترین و لذیذترین غذا هاست که علاوه بر ایران در کشورهای دیگری مثل یونان و ایتالیا نیز تهیه می ‌شود. این رسپی چون با فیله مرغ درست می شود، سس آن خیلی کم روی حرارت می‌ ماند و می ‌پزد برای همین مزه تازگی پرتقال داخل آن می‌ ماند و طعم فوق ‌العاده خوبی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۵ عدد
نمک و زردچوبهبه میزان لازم
آب پرتقال طبیعی۱ لیوان
آرد۱ قاشق مربا خوری
نمکبه مقدار لازم
شکر۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم کردهبه میزان لازم
زرشکبه میزان لازم
پیاز داغ۱ قاشق غذا خوری
برنج۳ پیمانه

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه و مخصوص با طعم پرتقالی در ابتدای کار، فیله مرغ را به فلفل، نمک و زردچوبه آغشته می ‌کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه کنار می گذاریم تا طعم دار شود. بعد به مقدار فیله های را می ‌کوبیم که زودتر بپزد.

مرحله دوم

حالا فیله ها را داخل ماهیتابه که داخل آن را با روغن چرب کرده ایم می ‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا هم بپزند و هم دو طرف آن طلایی شود. حدود یک ربع زمان می‌ دهیم تا بپزد. داخل یک ماهیتابه دیگر پیاز داغ را با آرد تفت می‌ دهیم.

مرحله سوم

بعد یک لیوان آب پرتقال طبیعی، نمک، شکر (بسته به سلیقه کم و زیاد کنید) و زعفران دم کرده را به آن اضافه می‌ کنیم و هم می ‌زنیم. حالا فیله های آماده شده را داخل سس می ‌گذاریم، یکی دو جوش که باهم زدند و سس قوام آمد حرارت را خاموش می ‌کنیم.

مرحله چهارم

برنج را شسته و یک ساعت قبل با آب و نمک خیس می کنیم. یک قابلمه را آب کرده و می گذاریم تا بجوشد. سپس برنج را با کمی نمک اضافه کرده تا بپزد. وقتی که برنج نیم پز شد، آن را آبکش می کنیم. سپس یک قابلمه برداشته و کف آن را کمی روغن می ریزیم.

مرحله پنجم

نان یا سیب زمینی به عنوان ته دیگ، کف قابلمه می چینیم. سپس برنج را درون قابلمه ریخته و می گذاریم با حرارت خیلی کم، تا دم بکشد. برای زرشک روی برنج هم، کافی است زرشک را با شکر، زعفران دم کرده، کره و کمی پیاز داغ تفت دهیم.

مرحله ششم

بعد با چند قاشق برنج آن را مخلوط کنیم. در ادامه برنج دم کشیده را درون ظرف مناسب ریخته و با مخلوط زرشک و برنج زعفرانی تزیین می کنیم. در ظرف جدا گانه مرغ پرتقالی را ریخته و در کنار انواع سالاد به دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 9 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه خوراک بامیه با کشک بسیار خوشمزه؛ یک غذای ساده و سنتی

طرز تهیه خوراک بامیه با کشک بسیار خوشمزه؛ یک غذای ساده و سنتی

طرز تهیه خوراک بامیه با کشک در این مطلب، قصد داریم شما را با یک دستور پخت ساده و در عین حال خوشمزه یعنی خوراک بامیه با کشک آشنا کنیم. این غذا، …

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر، یک غذای خوشمزه و فوری

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر، یک غذای خوشمزه و فوری

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است. یکی از انواع کباب ها، کباب کوبیده مرغ است که از گوشت چرخ کرده مرغ استفاده …

طرز تهیه سالاد یونانی خوشمزه و مخصوص به روش اصیل آتن

طرز تهیه سالاد یونانی خوشمزه و مخصوص به روش اصیل آتن

طرز تهیه سالاد یونانی سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای معروف کشور یونان است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله تفریحی چی شی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.