طرز تهیه حلوا پاپ شکلاتی خوشمزه با رنگ بسیار جذاب

طرز تهیه حلوا پاپ شکلاتی

حلوا پاپ شکلاتی , طرز تهیه حلوا پاپ شکلاتی , دستور پخت حلوا پاپ شکلاتی

حلوا پاپ شکلاتی از آرد گندم و کافی میت تهیه می شود. وجود کافی میت در این حلوا علاوه بر عطر و طعم فوق العاده ای که به حلوا می دهد، رنگ آن را نسبت به حلواهای دیگر، تیره تر می کند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا پاپ شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوا پاپ شکلاتی
آرد سفید۱۲۵ گرم
کره۳۵ گرم
آرد نخودچی۶۰ گرم
پودر قند۳۰ گرم
شکلات تلخ۱۵۰ گرم
دارچین۱ قاشق مربا خوری
پودر هل۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه حلوا پاپ شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه حلوای پاپ شکلاتی در ابتدای کار، آرد سفید را درون یک تابه الک می کنیم. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و حدود نیم ساعت با حرارت ملایم تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود ولی تغییر رنگ پیدا نکند.

مرحله دوم

در یک تابه دیگر، آرد نخودچی را روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا بوی آرد بلند شود اما تغییر رنگ پیدا نکند. در حین تفت دادن آردها، باید مدام آرد را با قاشق چوبی هم بزنیم تا ته نگیرد و به هیچ وجه آرد نسوزد.

مرحله سوم

دراین مرحله هر دو آرد را با هم درون یک تابه مخلوط کرده و کره را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کره ذوب شود. سپس از روی حرارت برداشته و هل و دارچین را اضافه می کنیم.  در ادامه شکلات را درون یک کاسه خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا شکلات را درون یک کاسه زیخته و  روی بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بن ماری ذوب شود. سپس شکلات ذوب شده را به مواد آردی اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر یکدستی ایجاد شود. از این خمیر به اندازه یک گردو کوچک برداشته و گرد می کنیم.

مرحله پنجم

سپس روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. حلواهای آماده را ۵ دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم. داخل هر کدام یک خلال فرو می کنیم. سپس حلواها را مجدد درون یخچال قرار می دهیم و ۱ ساعت زمان می دهیم تا خودش را کامل بگیرد و سفت شود.

مرحله ششم

در این مرحله حلواها را پس از استراحت از یخچال خارج کرده و داخل شکلات ذوب شده می غلتانیم. مقدار شکلاتی که برای این کار نیاز است حدود ۲۰۰ گرم است. سپس روی کاغذ روغنی قرار داده تا شکلات سفت شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 27 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.