طرز تهیه سوپ کنجد خوشمزه و مخصوص با جو پرک

طرز تهیه سوپ کنجد

سوپ کنجد , طرز تهیه سوپ کنجد , دستور پخت سوپ کنجد

سوپ کنجد یکی از انواع سوپ های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ کنجد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کنجدیک و نیم لیوان
آبدو و نیم لیوان
پیاز۱ عدد متوسط
هویجیک و نیم عدد کوچک
فلفل دلمه ای۲ قاشق غذا خوری
جو دو سر پرک۳ قاشق غذا خوری
نخودیک سوم لیوان (معادل ۶۰ گرم)
سبزی معطر (نعنا و جعفری)به مقدار لازم
روغن کنجد۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
آب نارنجبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ کنجد

مرحله اول

برای تهیه سوپ کنجد ساده و خوشمزه در ابتدای کار، نخود ها را از حداقل ۶ ساعت قبل درون یک کاسه آب می ریزیم و در این مدت چند بار آب آن را عوض می کنیم تا نفخ نخود به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله نخود را به خوبی می شوییم، سپس آنرا با کمی آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط می گذاریم تا کامل بپزد. سپس کنجد ها را درون یک کاسه می ریزیم و با آب خیس می کنیم.

مرحله سوم

وقتی که کنجد ها حدود دو ساعت خیس خورد، آن را درون غذا ساز می ریزیم و به صورت کامل پوره می کنیم. سپس پوره کنجد را از صافی رد می کنیم تا شیر کنجد بدست آید. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را رنده می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب برداشته و با کمی روغن کنجد روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. در ادامه پیاز و هویج نگینی خرد شده را به آن اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

وقتی که پیاز و هویج تفت داده شد، نخود پخته شده را که آبکش کرده ایم به آن اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه می افزاییم. در ادامه جو دو سر پرک را هم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در مرحله پایانی شیر کنجد را اضافه کرده و اجازه می دهیم سوپ بپزد و جا بیفتد. سپس سبزی معطر و زرشک را هم اضافه می کنیم. بعد از دو قل خوردن، سوپ آماده است و در ظرف مناسب آن را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 28 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.