طرز تهیه عدس پلو مغان خوشمزه و مجلسی با سبزی

طرز تهیه عدس پلو مغان

عدس پلو مغان , طرز تهیه عدس پلو مغان , دستور پخت عدس پلو مغان

عدس پلو مغان یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی است که با سبزی قورمه سبزی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عدس پلو مغان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
عدس۴۰۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
نمک، دارچین و روغنبه مقدار لازم
سبزی قورمه سرخ شده۱۰۰ گرم

طرز تهیه عدس پلو مغان

مرحله اول

برای تهیه عدس پلو خوشمزه به روش دشت مغان در ابتدای کار عدس را که دو ساعت قبل با آب و نمک خیسانده ایم، با کمی آب می پزیم و کنار می گذاریم. عدس باید نیم پز شود و نباید کامل بپزد. چون در پروسه پخت برنج له می شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت ریز خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن، روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را درون آن تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود و سرخ شود.

مرحله سوم

سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز ها اضافه کرده و تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. زمانی که گوشت کاملا با پیاز تفت خورد و آب گوشت کاملا کشیده شد، ادویه ها و نمک را اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن ادویه ها گوشت را کاملا تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس سبزی قورمه سرخ شده را به آن اضافه می کنیم. می توان از سبزی قورمه سرخ نشده هم استفاده کرد که باید بیشتر سرخ شود. میزان آن هم حدود ۴۰۰ گرم است که معادل ۱۰۰ گرم سبزی سرخ کرده می باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله وقتی که سبزی ها به خوبی تفت داده شد، عدس پخته هم اضافه کرده و تفت می دهیم و کنار می گذاریم. برنج را شسته و با کمی نمک و آب می گذاریم داخل کاسه تا حدود یک ساعت خیس بخورد.

مرحله ششم

سپس یک قابلمه برداشته و درون آن آب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت تا به جوش آید. برنج را به آب در حال جوش اضافه می کنیم و با حرارت بالا اجازه می دهیم تا برنج بجوشد و قد بکشد و نیم پز شود. سپس آن را آبکش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از این که برنج آب کش شد، یک قابلمه برداشته و کف آن را کمی روغن می ریزیم. سپس ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه می چینیم. ته دیگ می تواند از سیب زمینی پوست گرفته و لایه لایه شده و قالب زده شده یا نان باشد.

مرحله هشتم

سپس برنج را یک لایه می ریزیم. مایه گوشتی را به آن اضافه می کنیم. لایه بعد مجدد برنج می ریزیم و این کار را آنقدر ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. سپس درب قابلمه را بسته و روی حرارت متوسط رو به بالا می گذاریم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم تا آب میان برنج ها بخار شود ودر قابلمه کمی بخار بپیجد. سپس حرارت را کم کرده و حدود ۴۰ دقیقه دم می کنیم. در آخر برنج را درون ظرف مناسبی می کشیم و روی آن را با مایه گوشتی و پیاز داغ تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 27 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.