طرز تهیه املت کاهو خوشمزه و ساده به روش شمالی

طرز تهیه املت کاهو

املت کاهو , طرز تهیه املت کاهو , دستور پخت املت کاهو

املت کاهو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت کاهو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۴ عدد
کاهو۱ عدد کوچک
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه املت کاهو

مرحله اول

برای تهیه املت کاهوی خوشمزه و ساده ابتدا کاهو ها را از هم باز کرده و به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار داده تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه کاهوها را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می شکنیم، سپس با چنگال کمی هم می زنیم تا بافت شان یکدست شده و از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا کاهوها را به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، مواد را به صورت یک باره درون تابه می ریزیم و با پشت قاشق به صورت یکدست درون تابه پخش می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم یک سمت املت به طور کامل سرخ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه یک سمت املت به طور کامل سرخ شد و خودش را گرفت، برای اینکه راحت تر بتوانیم آنرا بر گردانیم، املت را به چند قسمت تقسیم کرده و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه هر دو سمت املت به صورت کامل سرخ شدند، آنرا از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت املت کاهو را به همراه نان، گوجه فرنگی و خیار شور خرد شده سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 29 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.