طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ

دمپخت گوجه با مرغ , طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ , دستور پخت دمی گوجه با مرغ

طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع و راحت تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز درشت۱ عدد
گوجه متوسط۶ تا ۷ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازم
ادویه پلویی۱ قاشق چای خوری
برنج۳ پیمانه
پودر پاپریکابه میزان لازم
آبلیموی تازه۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذا خوری
فیله مرغ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم
سیب زمینی نگینی خرد شده۲ عدد (دلخواه)

طرز تهیه دمپخت گوجه با مرغ

مرحله اول

برای تهیه دمپخت گوجه با مرغ در ابتدای کار پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه  یک قابلمه مناسب برداشته و با کمی روغن مایع روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

وقتی که روغن داغ شد، پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. تا پیازها طلایی شوند. سپس گوجه ها را تمیز شسته، ریز خرد می‌کنیم و با پیاز های سرخ شده تفت می‌دهیم تا جایی که گوجه ها خوب نرم شده و آب گوجه کشیده شود.

مرحله سوم

رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه پلویی را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوجه ها با رب سرخ شوند و رنگ باز کنند. برنج را که از قبل خیسانده ایم به آن اضافه می کنیم. سپس مقداری آب به اندازه‌ای که برنج شفته نشود.

مرحله چهارم

حدودا ۱ بند انگشت روی برنج آب قرار گیرد. نباید زیاد به آن آب اضافه کنیم ،چون گوجه ها هنوز یک مقدار آب دارند و در قابلمه را باز می گذاریم و با شعله متوسط گاز اجازه می‌دهیم تا آب برنج کشیده شود.

مرحله پنجم

سپس با کفگیر برنج را وسط قابلمه جمع می‌کنیم شعله گاز را کم می‌کنیم و روی قابلمه دمکنی قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم دم بکشد. در ادامه فیله مرغ را نوارهای باریک برش می دهیم و با مقداری روغن، ادویه، آبلیمو و زعفران دم شده سرخ می‌کنیم.

مرحله ششم

در مرحله پایانی هنگام سرو فیله های سرخ شده را به دمپخت اضافه می‌کنیم. در صورت تمایل می توانیم فیله مرغ را حذف کنیم و یا ۲ عدد سیب زمینی نگینی سرخ شده به دمپخت اضافه کنیم که کاملا دلبخواه است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 1 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.