طرز تهیه شیرینی کنجدی مربایی خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه شیرینی کنجدی مربایی

طرز تهیه شیرینی کنجدی مربایی , دستور پخت شیرینی کنجدی مربایی

شیرینی کنجدی مربایی مینیاتوری به سادگی تهیه می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد. از طرف دیگر مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این نوع شیرینی نیز معمولا در منازل موجود است و به سادگی می‌توان آن را تهیه کرد. شیرینی کنجدی مربایی یک شیرینی سالم و مقوی و خوشمزه است که می توان با چایی میل کرد و از عطر و طعم آن لذت برد. این شیرینی برای پذیرایی عید نوروز هم مناسب است‌. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کنجدی مربایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کنجدی مربایی
کره در دمای اتاق۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
پودر وانیل۱ قاشق چای خوری
پودر شکر۱۵۰ گرم
آرد سفید ساده الک کرده۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم
مارمالاد آلبالو یا پرتقالبرای تزیین
کنجد خامبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی کنجدی مربایی

مرحله اول

برای تهسه شیرینی کنجدی خوشمزه با تزیین مربایی در ابتدای کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد. سپس به همراه زرده های تخم مرغ، وانیل و پودر شکر با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

بکینگ پودر را به آرد اضافه می کنیم و آن را درون مواد الک می کنیم. وقتی که تمام مواد خمیر را با هم مخلوط کردیم و خمیر یکدستی به دست آمد، به اندازه گردو از خمیر را چانه می کنیم و داخل دست قلقلی می‌کنیم و به کنجد خام آن را آغشته می کنیم.

مرحله سوم

داخل قالب مافین مینیاتوری می گذاریم و آن را فشار می دهیم. فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم. قالب را داخل فر می گذاریم. حدود ۱۰ دقیقه آن را درون فر قرار می دهیم و صبر می کنیم تا روی شیرینی ها طلایی شود.

مرحله چهارم

پس آن را از فر خارج می کنیم تا از دما بیفتد. کمی که از داغی افتاد از داخل قالب خارج کرده و آن را دمر می‌کنیم تا کاملا خنک شود بعد از خنک شدن با مارمالاد تزیین می کنیم. می‌توانیم ته قالب هم یک چیپس شکلات یا اسمارتیز بگذاریم.

مرحله پنجم

سپس خمیر را روی آن پهن کنیم و خمیر به آن می چسبد. شیرینی ها را درون یک ظرف در بسته نگهداری می کنیم و در زمان پذیرایی آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم. این شیرینی های خوشمزه را می توان در کنار چای و قهوه سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 8 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه خاگینه با نان باگت به صورت فوری و با طعم خوشمزه

طرز تهیه خاگینه با نان باگت به صورت فوری و با طعم خوشمزه

طرز تهیه خاگینه با نان باگت خاگینه با نان باگت یکی از انواع شیرینی های ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه بامیه بدون تخم مرغ بامیه یکی از شیرینی هایی است که درون شربت قرار می گیرد. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسبتی و در ماه رمضان برای سفره ها ی …

طرز تهیه نان هویج شیک خوشمزه و مخصوص به شکل هویج

طرز تهیه نان هویج شیک خوشمزه و مخصوص به شکل هویج

طرز تهیه نان هویج نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. نان هویج با مخلوط پوره هویج تهیه می شود. این نان را به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.