طرز تهیه ماکارونی با سس پستو خوشمزه به روش ایتالیایی

طرز تهیه ماکارونی با سس پستو

طرز تهیه ماکارونی با سس پستو , دستور پخت ماکارونی با سس پستو ایتالیایی

پاستا یکی از محبوب‌ترین و البته سریع‌ترین غذاهای ایتالیایی است که با انواع سس‌ها آماده می‌ شود. اما در این میان سس پستو به دلیل رنگ و لعابی که دارد، همیشه مورد علاقه همه افراد است. پاستا با سس پستو طعمی لذیذ و متفاوت نسبت به سایر پاستاها دارد و بسیار محبوب است. سس پستو، نوعی سس هلندی است که برای تهیه پاستا و ماکارونی هم از آن استفاده می‌شود، این سس به رنگ سبز است. این غذا را می توان برای مهمانی های شیک تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماکارونی با سس پستو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

+مواد لازم ماکارونی با سس پستو
جعفری۲ دسته
پسته۵۰ گرم
گردو۵۰ گرم
پنیر کهنه ترکیه۸۰ گرم
سیر۳ حبه
نمکبه میزان لازم
روغن زیتوننصف لیوان
ماکارونی۱ بسته

طرز تهیه ماکارونی با سس پستو

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی خوشمزه با سس پستو در ابتدای کار، یک تابه برداشته و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس گردو و پسته را تفت می دهیم. جعفری را شسته و ساطوری می کنیم. سپس سیر و پنیر و نمک و روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

گردو و پسته بو داده را هم اضافه کرده و همه را داخل مخلوط کن می ریزیم تا پوره شود. این سس، سس پستو است که می توان در انواع سالاد و غذاهای مختلف از آن استفاده کرد. آب را در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا جوش بیاید.

مرحله سوم

سپس نمک را به آن اضافه می کنیم. در ادامه ماکارونی ها را داخل آب می ریزیم تا پخته شود، سپس آن را آبکش می کنیم. زمان پخت ماکارونی روی بسته آن درج شده است که بسته به ضخامت آن ها ممکن است کمی متفاوت باشد.

مرحله چهارم

ماکارونی را داخل ماهیتابه می ریزیم. از آب ماکارونی مقداری برمی داریم و سس را باز می کنیم و روی ماکارونی می ریزیم و مخلوط می‌کنیم. به جای هم زدن، ماهی تابه را تکان می دهیم. این طوری ماکارونی ها خرد نمی ‌شوند.

مرحله پنجم

اگر سس کمی خشک بود می توانیم باز هم از آب جوش ماکارونی کمی به آن اضافه کنیم. توجه داشته باشید که پنیر کاشار دو نوع تازه و کهنه دارند. کاشار تازه که معمولاً چرب است و در صبحانه ها، املت و نیمرو و غذاهایی که در فر می پزند، استفاده می شود.

مرحله ششم

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که کاشار کهنه معمولا چربی آن خیلی کمتر است و به نوعی خشک است و زرد رنگ، که کهنه به نظر می آید. می توان در صورت عدم دسترسی به کاشار، در صورت تمایل از پنیر پارمزان نیز استفاده کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 7 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.