طرز تهیه املت سوئدی خوشمزه و مخصوص با شنبلیله

طرز تهیه املت سوئدی

املت سوئدی , طرز تهیه املت سوئدی , دستور پخت املت سوئدی

املت سوئدی شباهت زیادی به املت گوجه فرنگی دارد، با این تفاوت که در این املت از شنبلیله استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت سوئدی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
تخم مرغ۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
نمک، فلفل و آویشنبه مقدار لازم
شنبلیله خشک۱ قاشق غذا خوری
آبلمیو ترش تازه۱ قاشق غذا خوری
کره یا روغن۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه املت سوئدی

مرحله اول

برای تهیه املت سوئدی خوشمزه در ابتدای کار، گوجه ها را می شوییم. سپس یک قابلمه آب را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. وقتی که جوشید، یک به علاوه روی گوجه ها با چاقو ایجاد می کنیم و درون قابلمه آب جوش می ریزیم.

مرحله دوم

حالا به مدت ۵ دقیقه زمان می دهیم تا بجوشد. سپس گوجه ها را از آب جوش در آورده و به مخلوط آب و یخ اضافه می کنیم تا از حرارت بیفتد و سرد شود. در ادامه به آرامی پوست گوجه ها را باز کرده و گوجه ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب  برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. گوجه ها را به آن اضافه کرده و صبر می کنیم که گوجه ها آب بیندازد و پخته شود. آویشن را هم به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا گوجه ها پخته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم، سپس رب گوجه و آبلیمو را هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. آب گوجه ها که کشیده شد، روغن یا کره را اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله پنجم

کمی که مواد تفت خورد، یک قاشق از شنبلیله تازه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. میزان نمک بستگی به شوری رب گوجه دارد که این را باید در نظر گرفت. در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک کاسه جدا گانه شکسته و مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود.

مرحله ششم

سپس به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. وقتی که گوجه ها پخته شد، بقیه شنبلیله را اضافه کرده و بهم می زنیم و از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسب به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 2 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.