طرز تهیه اردک شکم پر محلی خوشمزه به روش گیلانی

طرز تهیه اردک محلی

طرز تهیه اردک محلی طرز تهیه اردک سرخ شده طرز تهیه اردک شکم پر طرز تهیه اردک شمالی

اردک شکم پر یکی از غذاهای محلی و اصیل ایرانی است که از سال‌های دور در استان مازندران و گیلان طبخ می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اردک محلی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
اردک۱ عدد
پیاز۲ عدد
سیرچند حبه
سبزی ترشبه مقدار لازم
گردو چرخ شده۴ قاشق غذا خوری یا بیشتر
رب انار۲ قاشق غذا خوری
شکربه میزان دلخواه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه اردک محلی

مرحله اول

برای تهیه اردک شکم پر محلی در ابتدای کار، اردک را با یک عدد پیاز و چند حبه سیر درون یک قابلمه می ریزیم و روی آن را به مقدار کافی آب ریخته و سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم حدود ۲ ساعت بپزد.

مرحله دوم

در این زمان سبزی ترش که شامل گشنیز و جعفری و زولنگ و اناریجه و اوجی می باشد را آماده می کنیم. برای این کار، یکی از پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه کرد و تفت می دهیم. وقتی که پیاز سبک و طلایی شد، سبزی ترش خرد شده را به آن اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

گردو چرخ شده و رب انار را به آن اضافه کرده و کمی شکر هم به آن اضافه می کنیم که طعم آن ملس شود. این غذا، ملس رو به ترش است. حالا یک تابه بزرگ برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله پنجم

اردک نیم پز شده را درون تابه، سرخ می کنیم و شکم آن را با سبزی پر می کنیم. در یک قابلمه نسبتا بزرگ، یک عدد پیاز دیگر را خرد کرده و سرخ می کنیم چند حبه سیر را رنده کرده به آن اضافه می کنیم و با هم سرخ می‌کنیم.

مرحله ششم

رب گوجه و رب انار را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. آبی که اردک را داخل آن نیم پز کرده بودیم از صافی رد می کنیم و روی رب آماده کرده می ریزیم و مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود. سپس اردک شکم پر شده را داخل آن می گذاریم.

مرحله هفتم

دراین مرحله شعله را کم می کنیم تا خوب پخته شود و جا بیفتد. اگر ملس دوست داریم،کمی شکر یا برگه زردآلو به آن اضافه می‌کنیم. تقریبا دو ساعت بعد آماده است و می توان با برنج و انواع ترشی و سالاد آن را سرو کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 3 آذر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه سالاد کرفس و ژامبون؛ سالاد جذای و خوشمزه مناسب شام

طرز تهیه سالاد کرفس و ژامبون؛ سالاد جذای و خوشمزه مناسب شام

طرز تهیه سالاد کرفس و ژامبون سالاد کرفس و ژامبون یکی از آن دستورهای فوری و خوشمزه است که می‌تواند هم به عنوان یک پیش غذای سبک و هم به عنوان یک …

طرز تهیه خورش بوقلمون خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه خورش بوقلمون خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه خورش بوقلمون خورش بوقلمون یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه هش براون، صبحانه خوشمزه امریکایی با سیب زمینی

طرز تهیه هش براون، صبحانه خوشمزه امریکایی با سیب زمینی

طرز تهیه هش براون هش برون یک صبحانه محبوب آمریکایی است که از سیب زمینی ریز خرد شده تشکیل شده است. هش برون برای اولین بار در دهه ۱۸۹۰ در منوی صبحانه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.